Audi A6 avant, 2017. Honeycomb grill.

spaken
7 juli 2017 · 23 Inlägg

Tjena, jag är på jakt efter en grill som denna:


http://i65.tinypic.com/e0r41f.jpg


har googlat runt lite men utan vettiga resultat. Finns det någon vänlig själ som kan länka en webbshop/fysisk butik som har dessa? jag är ute efter en likadan (utan reggskyllt)

Tack på förhand. // spaken

Jokabsson
7 juli 2017 · 1 177 Inlägg

Har du sökt på tyska Ebay? smile
Brukar finnas gott utbud och bra priser
Exempel:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=au … p;_sacat=0

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
spaken
7 juli 2017 · 23 Inlägg

Cracksoup skrev:
Har du sökt på tyska Ebay? smile
Brukar finnas gott utbud och bra priser
Exempel:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=au … p;_sacat=0

Jag har kikat runt på ebay, men inte hittat någon för just 2017, eller är det så att tex 2014 passar?

spaken
9 juli 2017 · 23 Inlägg

Någon?

it_mutt Avstängd
9 juli 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
Någon?

Vet inte vad, som ändrades vid faceliften. Rota tag i det, så bör det också visa sig om samma grill passar både pre- och efter faceliften.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
9 juli 2017 · 23 Inlägg

it_mutt skrev:

spaken skrev:
Någon?

Vet inte vad, som ändrades vid faceliften. Rota tag i det, så bör det också visa sig om samma grill passar både pre- och efter faceliften.

Hur menar du nu? det ser original ut på bilden, med bara en utbytt grill. Jag har ingen lust att beställa från Tyskland och sen få hem fel prylar.

Xebers76
9 juli 2017 · 2 266 Inlägg

Ibland måste man utomlands för att få tag i vissa delar tyvärr, köpte en vindavvisare till motorhuven till en Accord jag hade, och den köpte jag från USA

spaken
9 juli 2017 · 23 Inlägg

Xebers76 skrev:
Ibland måste man utomlands för att få tag i vissa delar tyvärr, köpte en vindavvisare till motorhuven till en Accord jag hade, och den köpte jag från USA

Jo, men pris är inte problemet här. jag vill bara vara säker på att det passar. Jag vill inte behöva skicka tillbaka. så om någon vänlig själ vet måtten eller vilken årsmodell som passar på respektive bil.

it_mutt Avstängd
9 juli 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:

it_mutt skrev:

spaken skrev:
Någon?

Vet inte vad, som ändrades vid faceliften. Rota tag i det, så bör det också visa sig om samma grill passar både pre- och efter faceliften.

Hur menar du nu? det ser original ut på bilden, med bara en utbytt grill. Jag har ingen lust att beställa från Tyskland och sen få hem fel prylar.

Ja givetvis. Jag gör ett försök att förenkla vad jag menade.

Det är en C7:a du har? (Om den ser ut som på bilden så är det det, och C8:an är väl iofs inte släppt än)

Den fick en facelift 201...5 vill jag ha för mig. Det kan alltså vara som så att (under förutsättning att det nu var 2015) grillen på en 2014, dvs en "pre-facelift" och på en 2016 (dvs en faceliftad modell) inte är likadana. Det behöver inte vara så, men det kan vara så. Audi har nämligen ändrat på sånt tidigare. Tar man C5:an så passar inte facelift-grillen på en bil som är för faceliften. Tittar man på den äldre A4:an (B5) så ändrades inte grillen.

DET var vad jag menade du skulle kolla upp. Om så inte är fallet, så passar en pre-faceliftgrill även på en faceliftad bil. Eller om man så vill; isf passar en grill från en 2014 (eller 2012...eller, ja du fattar) på en 2016 eller en 2017 (som exempel).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
9 juli 2017 · 23 Inlägg

it_mutt skrev:

spaken skrev:

it_mutt skrev:

Vet inte vad, som ändrades vid faceliften. Rota tag i det, så bör det också visa sig om samma grill passar både pre- och efter faceliften.

Hur menar du nu? det ser original ut på bilden, med bara en utbytt grill. Jag har ingen lust att beställa från Tyskland och sen få hem fel prylar.

Ja givetvis. Jag gör ett försök att förenkla vad jag menade.

Det är en C7:a du har? (Om den ser ut som på bilden så är det det, och C8:an är väl iofs inte släppt än)

Den fick en facelift 201...5 vill jag ha för mig. Det kan alltså vara som så att (under förutsättning att det nu var 2015) grillen på en 2014, dvs en "pre-facelift" och på en 2016 (dvs en faceliftad modell) inte är likadana. Det behöver inte vara så, men det kan vara så. Audi har nämligen ändrat på sånt tidigare. Tar man C5:an så passar inte facelift-grillen på en bil som är för faceliften. Tittar man på den äldre A4:an (B5) så ändrades inte grillen.

DET var vad jag menade du skulle kolla upp. Om så inte är fallet, så passar en pre-faceliftgrill även på en faceliftad bil. Eller om man så vill; isf passar en grill från en 2014 (eller 2012...eller, ja du fattar) på en 2016 eller en 2017 (som exempel).

Okej, då hänger jag med! Tack för hjälpen, jag ska stöka vidare i det här! smile

it_mutt Avstängd
9 juli 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:

it_mutt skrev:

spaken skrev:

Hur menar du nu? det ser original ut på bilden, med bara en utbytt grill. Jag har ingen lust att beställa från Tyskland och sen få hem fel prylar.

Ja givetvis. Jag gör ett försök att förenkla vad jag menade.

Det är en C7:a du har? (Om den ser ut som på bilden så är det det, och C8:an är väl iofs inte släppt än)

Den fick en facelift 201...5 vill jag ha för mig. Det kan alltså vara som så att (under förutsättning att det nu var 2015) grillen på en 2014, dvs en "pre-facelift" och på en 2016 (dvs en faceliftad modell) inte är likadana. Det behöver inte vara så, men det kan vara så. Audi har nämligen ändrat på sånt tidigare. Tar man C5:an så passar inte facelift-grillen på en bil som är för faceliften. Tittar man på den äldre A4:an (B5) så ändrades inte grillen.

DET var vad jag menade du skulle kolla upp. Om så inte är fallet, så passar en pre-faceliftgrill även på en faceliftad bil. Eller om man så vill; isf passar en grill från en 2014 (eller 2012...eller, ja du fattar) på en 2016 eller en 2017 (som exempel).

Okej, då hänger jag med! Tack för hjälpen, jag ska stöka vidare i det här! smile

Kan iaf säga att det inte är samma VAG-nr. Det kan ju i sin tur handla om en så liten sak som att de ser annorlunda ut (men fortfarande har samma dimensioner och passar). Men om så är fallet vågar jag inte svara på tyvärr.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
30 juli 2017 · 23 Inlägg

Jag bumpar denna i hopp om att någon vänlig själ kan hjälpa mig eller länka något företag som kan ordna det.

it_mutt Avstängd
30 juli 2017 · 10 388 Inlägg

Det är samma grill 2011 t.o.m. 2015(a).(2015(b) ) 2016 kom då den nya grillen. Det är således inte samma.

Tänkte jag kunde lika bra skriva det här som i ett PM.

Ebay har både med svart sarg och med kromad...och borstad alu.

Ska du ha med svart sarg finns det inom landets gränser om du nu vill undvika ebay.

Senast redigerat av it_mutt (30 juli 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
31 juli 2017 · 23 Inlägg

Okej, vilka har inom Sverige? Jag har bara hittat med quatrologga/registreringshållare

it_mutt Avstängd
31 juli 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
Okej, vilka har inom Sverige? Jag har bara hittat med quatrologga/registreringshållare

Ptja, där är ju denna, som visserligen inte helt ser ut som den du visade (såg jag nu);

https://www.scstyling.com/bilmodeller/a … 126187-new


Annars, som sagt; ebay. "RS6 grille A6 C7 facelift" typ

Senast redigerat av it_mutt (31 juli 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
panda666
31 juli 2017 · 4 250 Inlägg

Det går kanske att ta bort den där nedre delen/plast delen där under som it mutt länkade, annars så fanns det här vad jag minns en projekt tråd med en annan a6a som hade liknande styling och såg ut som en tuff rs6 eller nått. ska försöka leta fram den, du kanske kan fråga denne ägare dåwink


https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=291775

fråga denne person kasnke?

Senast redigerat av panda666 (31 juli 2017)

it_mutt Avstängd
31 juli 2017 · 10 388 Inlägg

panda666 skrev:
Det går kanske att ta bort den där nedre delen/plast delen där under som it mutt länkade, annars så fanns det här vad jag minns en projekt tråd med en annan a6a som hade liknande styling och såg ut som en tuff rs6 eller nått. ska försöka leta fram den, du kanske kan fråga denne ägare dåwink


https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=291775

fråga denne person kasnke?

Det är före facelift, och då finns det lite fler grillar att välja på inom Sveriges gränser.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
3 augusti 2017 · 23 Inlägg

Den fronten ser ju ut att vara likadan som min, men det är den alltså inte? kan inte kolla nu då bilen är på verkstad i 6v sad

it_mutt Avstängd
3 augusti 2017 · 10 388 Inlägg

spaken skrev:
Den fronten ser ju ut att vara likadan som min, men det är den alltså inte? kan inte kolla nu då bilen är på verkstad i 6v sad

Exakt vad som skiljer kan jag inte peka på. Men, det finns nog en anledning till att firmorna är noga med att påpeka att det är en grill för antingen före eller efter facelift.

Bilen som det länkades till är en före facelift iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spaken
3 augusti 2017 · 23 Inlägg

jag hörde av mig till han med projektet, så vi får se om han kan hjälpa mig. annars har jag ingen aning hur jag ska gå tillväga hahahah

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang