200 sx s13 med en SR20 motor ifrån en spec-r 15 Silvia. Bilens huvudsyfte blir banåkning och drifting. Den ska renoveras från topp till tå och det kommer inte snålas på något. Tack till alla i teamet ( Radioactive ) som ställer... Visa mer
Billen klack på lack ! Ska åka och hämta den om en timme, väntar bara på trailern som rasmus kommer med :
Här är lite bilder!
Ska bara få Rocket bunny kittet lackerat med, så jag kan slänga på allt så ni kan få se en komplett bild :
Dörrar & huv är lackerat sedan länge, har nog legat i över ett år i förrådet!
Passade på och städa ur hela garaget med inför att en nylackerad bil kommer hem, bytte bromskivor på ufo´s evo och belägg med i samma veva och fixade till sambons 9-3á lite medans det var tomt och städat i garaget!
Fick dock samsuga en extra gång då det låg en pulversläckare utan sprint på golvet så gick igång o lekte rövare hahaha
Jo, hoppas få ut den i sommar, inväntar lite saker till soppasystemet nu och elsystemet borde komma nästa vecka, så när det är klart ska jag jag gå på motorfan!
Tjusigt! Hur kan dom va i botten? :o säker på att du gjort rätt? Inte hört tidigare om coils som inte går att få ner så långt man vill. Ta gärna kort på hur du ställt in dom
Annara får du väl kapa ett varv eller två på fjädrarna haha
ja det är fan det jag undrar med, visserligen så blir "hjulhusen" mycket större med dessa breddare på, är ändå HKS Hypermax V2 coils, så det är inget skit som det sitter på, ska upp me han på pallbockar ikväll tänkte jag o börja dra klart alla nya bromsrör och soppaledningar, så kan ta lite kort då
Tack! Dock ska jag bygga nytt grenrör, då mina extrema hjulhus inte gillar mitt grenrör och turbo, så jag har ett stort grenrör till salu om någon är sugen Twinscroll, dual WG, avgastemp på varje cylinder, PPF tillverkat, nypris 10 lax typ, aldrig använg förutom provmonterat det, säljes för 6.000:- billigare vid snabb affär.
Så i helgen som kommer så blir det nyttgrenrör, avgas & tryckrörsbygge