werd skrev:
Halloj!
Innan jag gör något dumt, lusläser man ju alltid nätet.
Men just denna fråga är lite... öh, diffus.
Jag vill ha lite mer luft när jag blästrar. Har en hyffsad kompressor, men man vill alltid ha mer. Har en extra, välanvänd race från jobbet.
Jag blir lite konfunderad dock över ihopkopplingen på dessa.
Vill helst bara dra en slang mellan det båda utgångarna men ingen verkar ha gjort detta.
"Alla" kör T-kors och regulator. Jag vill ju helst slippa detta då jag justerar trycket på ena kompressorn.
Denna har två utgångar efter regulatorn.
Problem: Nån nämnde att dom inte kommer starta då mottrycket blir för högt... Men det kan ju inte stämma då avlastningeventilen sitter väl "Före" tanken? Annars skulle ju inte kompressorn starta under fulltank...
Problem 2: Drar jag luft till varandra direkt in i utgången, kommer väl regulatorn hindra luften från den ena kompressorn?
Det sitter väl ingen backventil mellan luftutgången - regulatorn - tanken?
Va tror vi? Vill inte spränga nånting !
Lättast blir bäst i detta fallet. Fyller dom på varandra fortare - Mindre tid motorn är igång och slits - mer luft på två tankar....