3326
Sök

IAT sensor??

2 Inlägg
21 december 2017
Trådstartare
Hej! Jag köpte min första egna bil i oktober, men jag reste bort i tre veckor och när jag kom hem så lös motorlampan gult. Efter lite googlande så insåg jag att det fanns en grej så jag kunde felsöka själv, så om jag förstått rätt så är det ”intake air temperature sensor” som är trasig. Jag är inte så teknisk eller bilintresserad av mig, och jag förstår inte riktigt vad det är för del. Jag testade att släcka lampan för att se om den bara tändes för att den stått still, men nu tändes lampan igen. Någon som vet om man kan fixa detta själv, vad delen heter på svenska eller om det är dyrt att lämna in den på lagning? All hjälp som gör detta klarare för mig tar jag tacksamt emot! Jag har en Suzuki swift 2011, diesel.
Mvh Ellen

På appen som felsökte åt mig så står det ”intake air temperature sensor 2 circuit range/performance bank 1”

2 360 Inlägg
21 december 2017
Insugstemperatursensor

Sensorn är trasig, köp en ny och montera dit

Fäääärdig smile

2 Inlägg
21 december 2017
Trådstartare
Troligtvis jag som är jättetrög nu, men vart köper jag en sån haha?? Försökt googla fram utan något vidare resultat, finns det något annat namn för den?

2 360 Inlägg
21 december 2017
Suzuki tillverkar reservdelar till sina bilar, så åk eller ring till en återförsäljare för Suzuki så hjälper dem dig smile

204 Inlägg
21 december 2017

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!

2 360 Inlägg
22 december 2017

Mer specifikt denna länken

https://m.autodoc.se/search?keyword=Sen … temperatur
Men där fanns en massa olika så ts måste verkligen veta exakt vilken som är rätt

Sök