chippad eller inte hur vet jag?

Fear38
21 juni 2007 · 658 Inlägg

Jag har en undran, eftersom jag inte får fram nåt bra data på fd ägare så hur ser jag bäst i en databox om den är chippad eller inte? jag har aldrig ens öppnat en sån o kikat inne i !!!!!
Några tips o hjälp tackar........

mvh Lasse

Decibel
21 juni 2007 · 2 911 Inlägg

Ofta kan du se på boxen i sig, är det repor eller så i kanterna eller ev. små läppar som böjs över, ser skruvarna använda ut?
Det är nästan omöjligt att se (en välgjord) chippning, du får nästan ta fram mikroskopet för att se att det är omlött, vanligen återanvänds också bilens orginalchip så du kan inte se det på de heller.

jsupreame
21 juni 2007 · 137 Inlägg

Fear38 skrev:
Jag har en undran, eftersom jag inte får fram nåt bra data på fd ägare så hur ser jag bäst i en databox om den är chippad eller inte? jag har aldrig ens öppnat en sån o kikat inne i !!!!!
Några tips o hjälp tackar........

mvh Lasse

ja tror de kvittar om du har chipat eller inte.. de är ju en sugis...

NabbY
21 juni 2007 ·

Du lär ju märka det, bilen prestanda ökar ju lite omden är chippad eller inte !

Fear38
22 juni 2007 · 658 Inlägg

jsupreame skrev:

Fear38 skrev:
Jag har en undran, eftersom jag inte får fram nåt bra data på fd ägare så hur ser jag bäst i en databox om den är chippad eller inte? jag har aldrig ens öppnat en sån o kikat inne i !!!!!
Några tips o hjälp tackar........

mvh Lasse

ja tror de kvittar om du har chipat eller inte.. de är ju en sugis...

Kan säga att min förra eller min rosthög till Opel vectra 2000 som jag har åkt i tills nyss den e chippad och det är mycket bättre drag på alla växlar kan jag säga så visst är det märkbart helt klart. Men jag får väl ta o kastbyta databoxen till min nya bil det är samma årsmodell o allt så.... så märks det väl snart

E30Tompa Rörpulare
22 juni 2007 · 1 453 Inlägg

E nog ganska svårt att veta om den e chipad eller ej när man inte har nått att gemföra med... så de ända sättet e nog att kolla o boxen och se om du kmr nån vart därifrån eller lånar en vectra 2000 du vet e org och ser om du känner nån skillnad smile lycka till!

mvh

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang