Köpråd Chevrolet tahoe hybrid 07-09

ChrisO
24 januari 2016 · 447 Inlägg

Tjenare.

är grymt sugen på en tahoe lite längre fram och tänkte höra emd folket om det är någon som är insatt i hybridmodellen? då den är billig i skatt och verkar dra ganska mycket  mindre? någon som äger en sån modell och kan bekräfta vad en sån drar? är de dyrare med service på en hybridmodell? har dock aldrig ägt nån sån innan så har ingen koll alls på de känner jag. kan det vara en bra köp överlag om man vill ha en större bil och försöker varar "lite" ekonomisk iaf? några kända fel m.m?

Niklas1987 NO
24 januari 2016 · 2 182 Inlägg

Brukar gå till Edmunds.com å läsa på

http://www.edmunds.com/chevrolet/tahoe- … uv/review/

Den verkar ju ha ett högt betyg smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
ChrisO
25 januari 2016 · 447 Inlägg

Har läst testet nu och verkar ju onekligen bra.  Men hade varit kul och höra från folk som öger en sån här. Hur bränsleförbrukningen är m.m

pukan2
25 januari 2016 · 3 182 Inlägg

en polare äger en 07a och är väldigt nöjd med den, vad förbrukningen är på den enligt han är helt högerfoten som bestämmer. men är från 1.2 och upp.

zZackEe
26 januari 2016 · 53 Inlägg

Jag har ingen hybrid men en 2011 flexifuel och att dom vill ha bränsle får man ta in i kalkylen, även hybriden.
Jag har för mig att hybriden går på el upp till 40km/h sen sparkar bensinmotorn igång.
Är det kallt ute (mindre än runt +20) så går bensinmotorn hela tiden tills den fått upp arbetstemperatur/temperatur i kupen.

Min flexifuel kör jag på 1.4 om jag kör lungt och då har jag tre mil ungefär till jobbet och 50/50 motorväg/stadskörning ungefär.
Nu på vintern går den aldrig under 1.5L/milen
är man stressad kör man lätt på 1,8L och uppåt
(detta är med orginal dimension på hjulen)

Jag körde med hjulen som sitter på bilderna jag har här på garaget i somras ett tag och då kom jag aldrig under 1,6-1,8 vid lugn körning.

07 är första årsmodellen och hur det är med barnsjukdomar på dom vet jag inte riktigt.
Jag har autoride system på min, dvs automatisk nivåreglering och aktiva stötdämpare och dom är dyr! Det är inte en fråga om dom går sönder bak utan snarare när.
peppar peppar min har gått 6500 mil nu och dom fungerar fortfarande som dom ska men en bil som gått runt kanske 10-15 tusen mil skulle jag slå ett extra öga på dom.

med det sagt, underbara bilar att åka i big_smile

ChrisO
26 januari 2016 · 447 Inlägg

kan tänka mig att det är en mycket go bil. detta var därför jag ville hör av folk som faktiskt äger en sån här ang bränsleförbrukningen. för enligt testet på edmunds.com. så ska den enligt dom dra max 1.2 i stan. men är ju heller ingen liten bil för den delen

ChrisO
1 februari 2016 · 447 Inlägg

ingen som har en sån här och kan bekräfta mer? smile

Caddydaddy
5 februari 2018 · 1 Inlägg

Hej!
Jag har en Tahoe Hybrid 08, den går väldigt fint. Ca 50% lägre förbrukning, elmotorn hjälper till i alla lägen även i motorvägsfart. Störst besparing är det i stan, jag ligger på max 1,2 liter/mil stadskörning på vintern med dubbdäck. Den har också bättre prestanda än den vanliga då du får elmotorns vrid redan från start och i körerna i tex Göteborg där jag bor åker man på 0,0 liter/mil:-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang