Felsökning vectra 2.2 med felkoder.

Presidento Of World
8 februari 2018 · 3 324 Inlägg

Hej å hå. Har en opel vectra C 2005 2.2 155hk.
En enkel början är att bilen köptes som rep objekt med rasat bränslepump, detta bytes enkelt och billigt på några minuter och bilen gick bättre än vad den gjorde som ny.

Väl några dagar senare och ca 50 mil på motorvägen i ca 90 så blödra den till och en symbol med skiftnyckel kom.. Inte bra. Limp home mode och bilen gick som en påse nötter.. Aja fortsätter till jobbet i otroliga 30km/h i ca 5km, den står över natten i 19 minus och dagen efter startar den som ingenting hänt... Tills jag trycker på gasen, då kom det igen..

Min första tanke var bränslepump igen men så är inte fallet. Plockade bort luftmassemätaren och bilen går ännu sämre men går nu att gasa iaf som vanligt

Vid körning vägrar den dock varva mer än 3 00 varv då stryper den bränslet eller något för den blödrar satan iaf!

Fick fram felkoder enligt bild (ignorera luftmassemätaren den är bortkopplad just då)

http://forumbilder.se/H5UE0/part-1518044514033.jpeg

Gick in djupare med den datorn och enligt den så tror tempgivaren på insuget att det är - 40 grader kallt.

Kan den vara boven i dramat eller köper jag en i onödan? (vill inte lägga massa på en bil som kosta 450kr.. Hehe) men kul projekt iaf..

Samt en bonus fråga; hittar ingen sån givare på nätet, tips? smile tack på förhand.

Extremt långt och mycket att läsa men hoppas någon orkade iaf... smile*

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 februari 2018 · 4 917 Inlägg

Tja, fick du den billigt så kan du ju köra lite billiga bonnlösningar , typ av med batterijorden en stund.
Prova att ta av sonden och kolla reaktionen.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Miniblock
8 februari 2018 · 196 Inlägg

Byt MAP-sensorn.

Nissan Almera GTI "Skyline Blue" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang