Dölja reg nr på snyggt sätt?

Mack Forum- och sitemoderator
8 maj 2017 · 26 136 Inlägg

Growe skrev:

Mack skrev:

Growe skrev:
brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Tack!
Trodde jag var ensam om att ännu nyttja Paint, haha..

paint är tyvärr inte riktigt vad det varit känns lite krångligare idag än förr...  var bättre med windows xp. men visst det går i windows 10 bara svårare att hitta skiten ;-)

alla enklare grejer använder jag paint på.   Photoshop är lite för bökigt att bara snabbt ta bort en reggplåt lite snabbt..  varför ändra något som fungerar liksom ;-)

Håller med till etthundratio procent.
Till och med Paint har dem ju gjort krångligare..idag får man ju vara glad om det följer med Windows över huvudtaget..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 maj 2017 · 17 466 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Growe skrev:
brukar gå in med paint och måla över skiten.. tar färg från en icke svart del på plåten ;-)

Tack!
Trodde jag var ensam om att ännu nyttja Paint, haha..

Vi är nog ännu flera... wink

Jag gör bara en ram runt skylten och klistrar in lämplig kulör, givetvis med Paintbrush.

Här är en till. Vi gamlingar kanske?

Man kan ju beställa en plåt (Dekaltrim eller liknande företag) med "MLB318" Den är spärrad för reklam/marknadsföring och finns inte. Tror inte det finns några MLB i trafiken... Hm... Kanske gäller hela serien?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Litto
19 juni 2017 · 22 Inlägg

zleepy skrev:

Stefan_N skrev:
Hur gör man då? smile om du använder dig av PS så är jag intresserad av att veta hur man gör smile

zleepy skrev:
jag brukar pixelklippa (ta ett fält mellan bokstäverna/siffrorna och sen bara fylla i med dom, då blir det samma färg och "neutralt" ibland så gör jag skylten i XXX666 med smile

jag använder ett program mellan Paint och Photoshop kallat PaintShopPro, utmärkt och enkelt att fixa med bilder i smile

Det där är riktigt bra men Photoshop tycker jag inte är så svårt. Det finns ju också "light versioner" av PS.

Litto
19 juni 2017 · 22 Inlägg

Finns även ett progra som börjar på X som var likvärdigt, väldigt konstigt namn och ska vara gratis men det buggade som bara den

HBacklund
18 februari 2018 · 15 Inlägg

Använd fotoshop bara, väldigt enkelt även om man aldrig tidigare använt programmet

Sjostenen
18 februari 2018 · 98 Inlägg

HBacklund skrev:
Använd fotoshop bara, väldigt enkelt även om man aldrig tidigare använt programmet

Löst detta på ett bra sätt nu så tråden borde kunna låsas smile

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Evildan
18 februari 2018 ·

Sjostenen skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218328/218328-343357bfd27d44545f26ff0c7cc58a0e.jpg

T.ex. denna!

Blev bra men den sex år gamla  Volvodieseln i bilden har ett läsbart nummer. wink

Låses tråden hittas den inte via forumets  sökmotor.

Sjostenen
18 februari 2018 · 98 Inlägg

Evildan skrev:

Sjostenen skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/219/218328/218328-343357bfd27d44545f26ff0c7cc58a0e.jpg

T.ex. denna!

Blev bra men den sex år gamla  Volvodieseln i bilden har ett läsbart nummer. wink

Låses tråden hittas den inte via forumets  sökmotor.

haha, var bara en demonstration wink

Vill du ha foton på din bil?
Insta: Andreassjosten1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang