4083
Sök

Vad kallas denna gummilist i motorutrymmet?

30 Inlägg
3 mars 2018
Trådstartare
Jag behöver en ny sånhär gummilist då den krympt och gummit har blivit dåligt med tiden.
Känner lite "avgaser" eller dylikt i kupen när jag kört och motorn är varm pga att den inte sluter tätt.
Som jag förstått det så ska den separera motorutrymmet och kupén.
Hur som helst för att sammanfatta frågan, Vad kallas denna list då jag behöver söka upp den för att kunna köpa den, såklart...
Alternativt om ni skulle kunna hjälpa mig att hitta den på bildelsbasen.se och länka så vore jag oerhört tacksam!

https://www1.garaget.org/gallery/images/226/225777/225777-63af1d0d010338c604ded88ff18a6df7.jpg

Trucker
1 427 Inlägg
3 mars 2018
Den sitter mer där för att inte vatten ska rinna in/ner på motorn, hålla avgaser ur kupen och hålla tätt så motorn inte blir varm, naaae det tror jag inte... kolla med BMW dom har den säkert, eller någon lokal skrot smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

30 Inlägg
7 mars 2018
Trådstartare
zleepy skrev:
Den sitter mer där för att inte vatten ska rinna in/ner på motorn, hålla avgaser ur kupen och hålla tätt så motorn inte blir varm, naaae det tror jag inte... kolla med BMW dom har den säkert, eller någon lokal skrot smile

Får in o kolla med dem.
Jag fick iallafall tipset av en bekant att de kan vara den som gör att de luktar lite bränt i kupén efter hård körning

Evildan
7 mars 2018
"Tätningslist motorutrymme" brukar den kallas men det finns säkert någon annan benämning i BMWs listor.

30 Inlägg
8 mars 2018
Trådstartare
Tack

Trucker
1 427 Inlägg
8 mars 2018
samuelk98 skrev:
zleepy skrev:

Får in o kolla med dem.
Jag fick iallafall tipset av en bekant att de kan vara den som gör att de luktar lite bränt i kupén efter hård körning

nog mer att friskluftsintaget sitter där framme och enkelt att avgaserna/dofter att ta sig in smile

ungefär som att köra förbi någon som röker, är fläkten helt av så märks det knappt smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Sök