Nu har det hänt mycket på 960in, Provkörde nu i helgen och allt verkar bra. Nu ska bara avgasröret och insugsröret byggas klart.
Ventilerna slipade, ny topplockspackning och allt ihop igen.
Motorn provmonterad för att kunna planera hur alla rör ska få plats.
Vattenröret omsvetsat, alla anslutningar till kylare, värmepaket, expansionskärl och till turbo fixade.
Kamrem monterad.
Kablarna till tändspolarna snyggades till.
Här fixas det sista för att kunna lyfta i motorn igen.
Framvagnen ihop med ny styrväxel och nylackad framvagnsbalk. Även nya styrleder och nya damasker.
Beställde slangar från do88 och en kompis svetsade om orginal tryckrören. Fixade även ac-slang från senare 960 för att få mer plats till tryckrören och en orginal intercooler från en 940.
Nu ska det bara byggas färdigt avgasrör och rören till luftfilter.
Nu har det hänt endel som senaste veckorna med 960in. Motorn är ihopa och kört ganska mycket med den, Den har funkat riktigt bra förutom att lite orginalslang och sånt inte tyckte om laddtryck.
Avgasröret färdigsvetsat och lindat med avgasbandage. Efter detta sitter det en 3" sportkatalysator och en 3" fullflödesdämpare.
Fäste till wastegate fick byggas om eftersom jag har vänt på den bakre turbon,
Fick svarva en liten förminskning till en vakumslang på insuget.
Eftersom jag har bytat styrväxeln så gjorde jag även en 4-hjulsinställning på den.
Svetsade ihop ett insugsrör så jag fick plats med lmm och ett sportluftfilter också. Förlängde även kablarna till lmm.
Reservdelsbilen är också rensad från allt nödvändigt och mycket delar är sålda så nu fick den åka till skroten.
Och sä här ser den ut för tillfället ända tills igår när jag blev påkörd....
Jag stod stilla vid en stopplikt när en v50 körde in i mig, riktigt tråkigt.