TH350 slirar på 2:an.

Chevypowerr
6 juni 2018 · 17 Inlägg

Tjena alla växelådskunniga, vet att det säkert finns 100 trådar om slirande 350 lådor på nätet men jag vill starta en ny utifrån mitt fall och förhållande.

Jag har precis fått ihop min Chevrolet Camaro 1975 årsmodell, jag har bytt ut den slöa lågvarviga smogg 350:in mot en roligare högvarvig 400-motor. När jag bytte motor växlade jag även ner bakvagnen och preppade lådan på firma. Allt är bytt i lådan, bussningar lager lameller osv, den är preppad med max antal lameller och ett "Transgo" shiftkitt är på plats.
När jag monterade lådan i bilen fyllde jag i olja, körde sedan igenom alla växellägen och fyllde sedan efter markeringen på stickan.
jag hade premiär tur för en dryg vecka sedan och lådan gick kanon bra, drog bra på alla växlar och växlade snabbt. Jag kollade oljan efter att jag kört några gånger med bilen och allt såg bra ut.

Men för ett par dagar sedan så började den växla väldigt konstigt på driven, den växlar dock normalt när jag för fram spaken manuellt men när jag kör på driven växlar den först till tvåan vid typ 4500 varv. Och då upptäckte jag även att den började slira på 2:an när jag gasade. Jag har haft problem med bränsle pumpen så motorn har inte gått så bra på höga varv så jag har inte kunnat belasta motorn förens idag då jag fick dit en ny soppa pump det var då jag upptäckte att lådan slirar väldigt illa på tvåan.. men drar jätte bra på 1:an 3:an och backen. Jag har kört ca 40 mil med den sedan den totalrenoverades och preppades och jag sa till firman som gjorde det att den ska tåla 500 hästar och att jag kommer köra hårt med bilen. Så han byggde lådan efter mina behov. Men jag har inte kört hårt med den än då jag haft bränsle strul. Såfort jag upptäckte att lådan började gå illa så kollade jag oljan, det fattades då ca 1 liter jag fyllde på och provkörde igen men lådan gick inte bättre.. oljan ser för övrigt bra ut och luktar inget konstigt.

Jag antar att det är byte av lamellpaket som gäller?  Jag har inte pratat med han som renoverade den än (eftersom det är röd dag idag) vill även få ett hum om vad det kan vara först. Sen sa han att när det gäller race byggen och egen instalationer lämnar han inga större garantier.. men sanningen är ju den att jag bara kört ca 40 lugna mil om ens det. Man har ju inte lust att hinka ut för en ny renovering redan + allt arbete.
Är tacksam för svar / Erik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang