3212
Sök

Tiguan II, framvagnen skramlar.

1 079 Inlägg
4 juni 2018
Trådstartare
Någon som vet eller har en uppfattning om varför det skramlar i framvagnen på Tiguan mk2 när man kör på dåliga vägar eller över fartgupp? Det är inte bara så i min Tiguan utan även i andra jag provat.

VAG har världens bästa bilar.

1 271 Inlägg
4 juni 2018
Det känner jag inte igen från min. När det var som kallast uppe i Vemdalen kunde jag höra nåt litet gnek men då är det mycket annat som gnekar också.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

1 079 Inlägg
4 juni 2018
Trådstartare
Soulman skrev:
Det känner jag inte igen från min. När det var som kallast uppe i Vemdalen kunde jag höra nåt litet gnek men då är det mycket annat som gnekar också.

Märkligt, får väl boka en tid hos VAG innan garantin går ut.

1 079 Inlägg
6 juni 2018
Trådstartare
Soulman skrev:

I din egen tråd om Tiguanen skriver du själv att det är något i hjulupphängningen som låter när det är gropigt.
Inlägg #33, även en annan Tiguanägare skriver om det i inlägg #31.
Senast redigerat av candyweiss (6 juni 2018)

1 271 Inlägg
6 juni 2018
Ja jäklar det har du rätt i. Men mitt svar nu baseras på att jag inte upplever det längre. Kan ju vara att allt satt sig ordentligt nu. Det är ju många rörliga delar i framvagnen så det är kanske inte helt konstigt om det låter under vissa förutsättningar.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

1 079 Inlägg
6 juni 2018
Trådstartare
Soulman skrev:
Ja jäklar det har du rätt i. Men mitt svar nu baseras på att jag inte upplever det längre. Kan ju vara att allt satt sig ordentligt nu. Det är ju många rörliga delar i framvagnen så det är kanske inte helt konstigt om det låter under vissa förutsättningar.

Det var också min tanke att efter jag gjort fyrhjulsinställningen  att det skulle "gå till sig", men det har det inte gjort. Tiden har rusat iväg och snart är garantin slut, men nu har jag bokat tid hos VAG-experterna big_smile
Senast redigerat av candyweiss (6 juni 2018)

Sök