Nissan Primastar 2010

Stenis1950
20 november 2018 · 2 Inlägg

Nissan Nord har typat bilen innan dom visste vad bilen ska ha för utrustning! Dvs att alla detaljer som första ägaren vill ha i sin nya bil kommer inte med på regg.beviset. Och det viktigaste är tjänstevikten. I mitt fall som köpte bilen som beg. bil hade ingen aning om , att bilarna i dag typas innan bilen är såld och innan dom vet hur mycket utrustning bilen kommer och ha! Jag har varit hos Hedin bil och pratat om detta, och där hade dom den uppfattningen att dom borde typa bilen efter modifieringen, jag pratade en på verkstan och samma uppfattning hade han som utrustade bilarna! I mitt fall är det så att jag lastade bilen med 1100 kg, lastvikten är 1171 kg , det står i regg, beviset, det kostade mig 2000 kr vid blåljus vägning. Tjänstevikten på bilen är 216 kg mer än vad som står i regg. beviset . Och jag skrev på boten pga att jag inte var helt hundra hur mycket jag hade i bilen med verktyg och 2 st personer mm. Men när jag hade tömt bilen på allt och åkte till besiktningen för vägning märkte jag hur det var! Och jag säger bara skriv aldrig på när det gäller böter, för att om du överklagar och det blir rättegång så fastnar dom i rätten och kan inte släppa det , att du har godsend böterna en gång i ditt ovetande. Du har inte en chans och komma undan. Jag gick fram till hovrätten utan resultat och kunde inte gå vidare. Så jag vill varna folk som tänker köpa en Primastar, Trafick, Vivaro på grund av hög lastvikt, åk och väg bilen innan du köper den, eller köp inte alls, ta nån annan! För att du kommer aldrig få hjälp av Nissan som i mitt fall dom skyller ifrån sig, och hittar på olika ursäkter som gynnar dom. Dom har inte gjord nåt fel, enligt dom!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
20 november 2018 · 4 917 Inlägg

Dom som blåste dig på 2k är inte dina kompisar.
Dom fäller hellre än friar..sad
Undrar varför dom stannade just dig egentligen..
Hade du för lite luft i däcken eller något annat misstänkt som drog deras ögon på dig?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zemet
20 november 2018 · 4 036 Inlägg

Jag har samma problem med min nissan navara från 2011!
Har också typ 250 kg högre tjänstevikt än vad som står i papprena.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Stenis1950
26 november 2018 · 2 Inlägg

Farbror Blå har ju inte så mycket och göra, men dom skall ha mera pengar för att leka med. Det är så här att dom i det här fallet Nissan importerar bilar reggar in dom, och sen kommer köparen och då erbjuder dom olika saker tex. klä in skåpet, sätter in dieselvärmare osv. därför blir det som det blir. Och farbror blå skriver i boten att man har överskridit lastvikten på bilen, men det dom väger är inte lasset, dom tar totalvikten på bilen. Därför är alla böteslappar felaktiga, och då borde dom macka alla. Dom gör inte det. Jag var upp till Hovrätten om detta. Det satt 5 fruntimmer och dömde, min fråga är vad vet dom om detta, för dom vill inte förstå, att farbror blå har skrivit fel på boten!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang