10247
Sök

Köpråd: Volvo S80 V8

Forummoderator
18 356 Inlägg
25 november 2018
Trådstartare
#1
Är den ok? Se filmen i annonsen. Hade varit lite kul att ta bort emblem och bara köra. Kan inte ett skit om denna Yamaha-V8... Den ska besiktigas nu. Vilket stör mig.

https://www.blocket.se/vastmanland/Fin_ … amp;last=1

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 350 Inlägg
25 november 2018
#2
Känsliga växellådor, ras är inte så ovanligt. Dock väldigt trevliga för övrigt. Låter otroligt fint om man skulle få för sig att råka tappa den bakre dämparen. roll


4 578 Inlägg
25 november 2018
#3
Varför är lådan känsligare menar du Mew?Eller tror du det bara?
Senast redigerat av zzr94092 (25 november 2018)

7 793 Inlägg
26 november 2018
#4
Bilen väcker ha-begär - men förnuftet säger ifrån.

4 578 Inlägg
26 november 2018
#5
Hur/vad menar du att förnuftet säger ifrån? Vad skulle det vara för fel på bilen?

Of World
3 380 Inlägg
26 november 2018
#6
zzr94092 skrev:
Hur/vad menar du att förnuftet säger ifrån? Vad skulle det vara för fel på bilen?

Säkert rätt dyr i drift. Yamaha v8an brukar vilja rasa då och då. Googla

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 793 Inlägg
26 november 2018
#7
zzr94092 skrev:
Hur/vad menar du att förnuftet säger ifrån? Vad skulle det vara för fel på bilen?

Nej nej - inget fel på bilen.
Minns när jag nääääästan föll för den på Bilsalongen i Älvsjö för ett antal år sedan.
Volvo hade i sin monter en V8 på en piedistal.
Beundrade den läääääänge.
Har även hört en.
Svårt att koppla ihop ljudet från en mullrande V8:a med en S80.

10 165 Inlägg
26 november 2018
#8
Inget fel på lådorna till v8an, är t6an som har klen låda.

Dom första motorerna hade barnsjukdom med ett lager som inte fick smörj men dom bör vara åtgärdade vid denna tidpunkt.

v8an drar inte just så mycket mer än en 2,5T eller T5 är själv högst sugen på en s80 v8 framöver. En gubbkryssare med härligt ljud och skön gång.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
18 356 Inlägg
26 november 2018
Trådstartare
#9
Djo skrev:
Inget fel på lådorna till v8an, är t6an som har klen låda.

Dom första motorerna hade barnsjukdom med ett lager som inte fick smörj men dom bör vara åtgärdade vid denna tidpunkt.

v8an drar inte just så mycket mer än en 2,5T eller T5 är själv högst sugen på en s80 v8 framöver. En gubbkryssare med härligt ljud och skön gång.

Tack Djo, misstänkte dock att den hade blandats ihop med T6. Jag har inte hittat något alarmerande om motorerna i felväg. Ute efter samma sak. Vill inte synas på vägen men vill ha mycket mos i maskin.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

10 165 Inlägg
26 november 2018
#10
Hybrid_ skrev:
Djo skrev:
Inget fel på lådorna till v8an, är t6an som har klen låda.

Dom första motorerna hade barnsjukdom med ett lager som inte fick smörj men dom bör vara åtgärdade vid denna tidpunkt.

v8an drar inte just så mycket mer än en 2,5T eller T5 är själv högst sugen på en s80 v8 framöver. En gubbkryssare med härligt ljud och skön gång.

Tack Djo, misstänkte dock att den hade blandats ihop med T6. Jag har inte hittat något alarmerande om motorerna i felväg. Ute efter samma sak. Vill inte synas på vägen men vill ha mycket mos i maskin.

Värsta är väl om generatorn ger sig då den sitter mot torpeden, Såg dock en som hade lyckats kapa undan lite plåt och bytt själv utan att lyfta ur motorn men det är väll det enda tråkiga med dom som jag vet om.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D


Sök