Köpråd: billigare tvåpelarlyft

Wheel_Spin
29 december 2018 · 245 Inlägg

Okej, ni som har lite erfarenhet kring tvåpelarlyftar.

Är lyftar från t.ex verktygsboden helt odugliga?
Har hört att deras 4-ton lift knappt orkar 2 ton osv och att hela konstruktionen är skit.

Vill inte lägga mer än 15-20 tusen går det att få något nytt som är vettigt för dessa pengar? Isåfall vart?

Eller är det bättre att köpa typ en Stenhoj från 90 talet för 10 tusen?

Vilka märken är det kvalité på?



Redigerade din rubrik en aning.


Med vänlig hälsning mod

SportPilot Ubåtsingenjör
29 december 2018 · 7 228 Inlägg

har använt en från verktygsboden ganska mycket, och den funkar utmärkt, har dock aldrig lyft några tyngre bilar ... cheva pickup som tyngst och den väger väl runt 2 ton skulle jag gissa på, men det var inga problem

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Djo
29 december 2018 · 10 157 Inlägg

Där jag jobbar har vi verktygsbodens 2 pelare och en 4pelare visst dom är ju billigare men dom gör sitt jobb.

Lite långsamma upp och ner men så äre med billigare grejer, inga problem lyfta bilar sen ska du ju inte lyfta 4ton på dessa mindre 2pelare det säger sig självt men 2-3 ton är inga problem.

4ton då ska det vara 4pelare model rejäl om du nu vill ha mig te å gå under.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
torsen
29 december 2018 · 7 233 Inlägg

Stenhöj är nog högsta kvalitet och funktion - men även pris.
Man får vad man betalar för.
Säkerhet eller...…….

Djo
30 december 2018 · 10 157 Inlägg

torsen skrev:
Stenhöj är nog högsta kvalitet och funktion - men även pris.
Man får vad man betalar för.
Säkerhet eller...…….

Stenhöj är kvalité men kostar också.

Är ju inte så att säkerheten är där det tummas på på dom billigare materialvall och hållbarhet är där det skiljer så ska du ha en lyft på en bilverkstad i 80år är valet stenhöj inte så svårt men mindre verkstäder och hobbymekare har oftast inte den buferten i kassan.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
dkws2
30 december 2018 · 176 Inlägg

jag tycker det är mkt bättre att köpa beg med god kvalitet, än att köpa nytt med sämre kvalitet alla dagar i veckan

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
torsen
30 december 2018 · 7 233 Inlägg

dkws2 skrev:
jag tycker det är mkt bättre att köpa beg med god kvalitet, än att köpa nytt med sämre kvalitet alla dagar i veckan

Håller absolut med.
Speciellt om den är relativt nybesiktad och godkänd utan anmärkning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang