Köpråd 400 mil/månad

xXSammy
5 mars 2019 · 6 566 Inlägg

___ skrev:
Om jag går till min återförsäljare så kommer dom inte säga samma sak som du det är helt klart. 

Man vore ju ganska dum om man valde bort garantin. Inget jag har gjort.

Så är garantin inte uppdelad i vare sig köpekontraktet eller på ford.se så du får nog kolla upp det där. Jag tror mer på mina papper på bilen, säljaren jag köpte bilen av och ford.se än dig tyvärr tongue

Din återförsäljare är ansvarig om att se till så det står rätt i OASIS, du ska inte behöva ha med köpekontraktet på bilen för att bevisa din garanti.

Du får tro på vem du vill, jag har bara hänvistats till vad som står i Ford Garantihandbok.

De/Dem
___
5 mars 2019 · 588 Inlägg

xXSammy skrev:

___ skrev:
Om jag går till min återförsäljare så kommer dom inte säga samma sak som du det är helt klart. 

Man vore ju ganska dum om man valde bort garantin. Inget jag har gjort.

Så är garantin inte uppdelad i vare sig köpekontraktet eller på ford.se så du får nog kolla upp det där. Jag tror mer på mina papper på bilen, säljaren jag köpte bilen av och ford.se än dig tyvärr tongue

Din återförsäljare är ansvarig om att se till så det står rätt i OASIS, du ska inte behöva ha med köpekontraktet på bilen för att bevisa din garanti.

Du får tro på vem du vill, jag har bara hänvistats till vad som står i Ford Garantihandbok.

varför skulle jag behöva bevisa det. Dom jag köpt bilen är en auktoriserad ford  säljare så antagligen står det rätt i deras system. Finns antagligen någon anledning till att du inte ser det. sitter här med garantibeviset här framför mig smile där har jag 5 år eller 10000 mil. nu har jag tänkt sluta slösa tid på dig. tycker du för din egen del borde kontrollera vad som gäller som konsument då man köper en ny ford. Ha det gött! wink

Senast redigerat av ___ (5 mars 2019)

xXSammy
5 mars 2019 · 6 566 Inlägg

___ skrev:
[
varför skulle jag behöva bevisa det. Dom jag köpt bilen är en auktoriserad ford  säljare så antagligen står det rätt i deras system. Finns antagligen någon anledning till att du inte ser det. sitter här med garantibeviset här framför mig smile där har jag 5 år eller 10000 mil. nu har jag tänkt sluta slösa tid på dig. tycker du för din egen del borde kontrollera vad som gäller som konsument då man köper en ny ford. Ha det gött! wink

Vid en garanti åtgärd ska återförsäljaren gå in på OASIS, göra en chassinummer förfrågan där det kommer upp registreringsdatum och vilken garanti bilen har.

Du undviker frågan.
Är det rimligt tycker du att andra återförsäljare inte ser garantin du påstås ha?
Igen, du ska inte behöva ta med dig kvitto för att bevisa garantin.

För din egen skull, be din återförsäljare ordna OASIS ifall något skulle gå sönder.

Det är du som blir drabbad, inte jag.

De/Dem
___
5 mars 2019 · 588 Inlägg

xXSammy skrev:

___ skrev:
[
varför skulle jag behöva bevisa det. Dom jag köpt bilen är en auktoriserad ford  säljare så antagligen står det rätt i deras system. Finns antagligen någon anledning till att du inte ser det. sitter här med garantibeviset här framför mig smile där har jag 5 år eller 10000 mil. nu har jag tänkt sluta slösa tid på dig. tycker du för din egen del borde kontrollera vad som gäller som konsument då man köper en ny ford. Ha det gött! wink

Vid en garanti åtgärd ska återförsäljaren gå in på OASIS, göra en chassinummer förfrågan där det kommer upp registreringsdatum och vilken garanti bilen har.

Du undviker frågan.
Är det rimligt tycker du att andra återförsäljare inte ser garantin du påstås ha?
Igen, du ska inte behöva ta med dig kvitto för att bevisa garantin.

För din egen skull, be din återförsäljare ordna OASIS ifall något skulle gå sönder.

Det är du som blir drabbad, inte jag.

vilken fråga? det känns som du är ute och cyklar om jag jämför med den infon jag har om min bil...  dock kommer jag kontrollera det med någon som inte sitter och är "anonym" på internet och drar ut "info" från ett system jag har svårt att tro du får lägga upp offentligt och som jag ser inte stämmer. 

Det är min återförsäljare som blir drabbad inte jag smile

Senast redigerat av ___ (5 mars 2019)

xXSammy
5 mars 2019 · 6 566 Inlägg

___ skrev:
vilken fråga? det känns som du är ute och cyklar om jag jämför med den infon jag har...  dock kommer jag kontrollera det med någon som inte sitter och är "anonym" på internet och drar ut "info" från ett system jag har svårt att tro du får lägga upp offentligt och som jag ser inte stämmer. 

Det är min återförsäljare som blir drabbad inte jag smile

Inga chassinummer, personuppgifter eller återförsäljarkoder har delats.
Bara biltyp och startdatum av garanti resp. assistans.

Du bör absolut kolla upp det, för återigen, om det händer något. Är det bra om det står rätt garantier för samtliga återförsäljare.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang