köpte en 945:a osedd på facebook...
Något som skulle visa sig vara rätt intresant!
Priset var väll "okej" men var ute efter en isbil tror det var 3000kr?!
Sagt och gjort så sa jag bara att jag köper den!
Åkte dit och visste ärligt inte om jag skulle skratta eller gråta.
Men betalade skrotet och började köra hem den.. resan hem var värd alla pengar. Skratta så jag grät hela vägen hem.
Följande fel hade bilen.
inga bakfjädrar
framljusen satt löst och lös rakt upp. alltså man lyste upp broarna underifrån när man passerade dom.
ingen handbroms (alltså inget fanns inga backar eller något annat där i men vajern låg lös på bakaxeln.
sen var det typ 400 andra fel som jag förträngt..
bilen hade fått flygande av polisen.. och det är fan tjänstefel att inte belägga bilen med spansk flagg.
men den krokade ungjäveln som jag köpte bilen av tyckte polisen var idioter..

för att toppa skicket så var bilen militärgrön med rosa fälgar.. som dessutom tog i rambenen bak. vilket jag körde 7mil med ;-)
Hade sån ågren över den där jävla bilen. men bästa av allt bilen var helt ny skattad så ställde av skiten satte ut annons för 1500kr fick den såld direkt. När en bil är i så dåligt skick att den inte fungerar ens som isbil så är det illa..

Men resan hem gjorde det lätt värt det. aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv..tårarna sprutade. Men kärringen hemma höll på att slå ihjäl mig när hon såg den fick inte ens parkera den utanför huset för henne .
Så fick ställa den 1km bort och gå hem
värsta är att det är endå en av många affärer jag inte förlorade på.. tjänade väll inget direkt heller men gick skade fri ur det....
Ett annat underbart köp var en Volvo 360Glt med Turbo under huven fullt körbar för 5000kr med dåligt hjulager och snart bes dags..
Titta på bilen den såg "okej" ut kände killen liten halvt som ägde bilen.
Så betalade och började köra den hemåt bilen gick och var väll typ körbar.
Ställde den på jobbet men dagen efter så gick så jävla illa spotta och fräste.
Men lyckades iallfall köra den hem efter 200motorstopp.
Inser att bilen pissar olja av bara FAN.
Men man har ju inte tummen i handen så beställde hjulager och tänkte att läckan fixar vi lätt..
Upp med skiten på lyften känner på höger bakhjul som är glappt som FAN..
Vilket förklarar lagerljudet som lät som en stenkross tog ju bara 4timmar att byta det där j-vla lagret på en full utrustad bilverkstad med alla tänkbara verktyg.
Provkör bilen och det låter exakt lika illa in igen och känner på andra bakhjulet!
Jag hade tydligen hittat det bra hjullagret som jag bytte.!
För det andra var dubbelt så dåligt!
Även om det jag bytte borde bytts för typ 5000mil sen.
När jag står där med pärlan på lyften så inser man ju varför den läcker olja..
Idioten hade försökt monterat någon jävla vvs koppling med Silikon rätt i tråget i aluminium..
Inte nog med det när man står där under så inser man att bilen är så rostig att det istort sätt inte finns något golv kvar.Hur den kunde gått igenom på bes året före förstår jag inte.
På utsidan var det verkligen inga mängder med rost knappt något närmare bestämt. Så där står man med en skrothög som man spyr på bara man ser. Då har jag ändå jobbat med rostlagning och dyligt men man inser att man köpte grisen i säcken och man aldrig skulle mäkta på att rostlaga den och få den i skick för att kunna besikta den.
Slutade med att jag gav bort bilen till en på ett forum. så jag skulle slippa se skiten.