En av mina bilar är tillverkad 1989-12. Borde inte bilen vara skattebefriad? Har tillskrivit Transportstyrelsen, men endast fått automatsvar att de mottagit mitt mejl!
Fick i går svar från en handläggare hos Transportstyrelsen. Men svaret var så kryptiskt att jag anhållit om ett förtydligande.
En av mina bilar är tillverkad 1989-12. Borde inte bilen vara skattebefriad? Har tillskrivit Transportstyrelsen, men endast fått automatsvar att de mottagit mitt mejl!
Fick i går svar från en handläggare hos Transportstyrelsen. Men svaret var så kryptiskt att jag anhållit om ett förtydligande.
Spännande! Vad skrev handläggaren då?
Ja det var det jag inte blev klok på/inte kunde förstå. Därför begäran om förtydligande.
Alldeles nyss fick jag ett nytt mejl från en annan handläggare hos Transportstyrelsen. Jag nödgades äska ett svar i klartext. När blir min bil skattebefriad. Sker detta efter när bilen är tillverkad eller efter åsatt årsmodell. Som jag skrivit både här och till Transportstyrelsen så är det tom i rutan för tillverkningsdatum.
För att ytterligare förbrylla så har bilen "importerats för eget bruk" som flyttgods, och har av ägaren åsats årsmodellsbeteckning - alltså inte av tillverkaren, som vanligtvis strikt tillämpar tillverkningsåret.