Köpråd - toyota corolla verso

Bladdidoo
16 mars 2019 · 2 Inlägg

Hej!
Letar förstabil. Håller på att ta körkort, frugan har redan ett. Behöver en bil för att lära mig köra och samtidigt kunna använda till lite semesterresor i sverige till sommar.

Har funnit en toyota corolla verso 2003 som ser bra ut. Tänker att jag ställer frågan till er experter, är det någonting jag borde veta eller borde jag hålla mig borta från corolla verso?

Utmarks-Loke
16 mars 2019 · 5 833 Inlägg

Toyota corolla är väl känt som det tryggaste man kan köpa, om än inte det mest spännande. Så länge säljaren inte verkar allt för skum och det inte är en massa rost så finns det inte så mycket att vara orolig för.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 470 Inlägg

Håller ovan talare. De brukar sällan ge ägaren huvudvärk. Ingen kul bil men mycket praktisk.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
17 mars 2019 · 7 234 Inlägg

Även jag instämmer i kören ovan.

Bladdidoo
17 mars 2019 · 2 Inlägg

Tack för svaren! Blir nog denna.
Nu är corolla verso lite annorlunda från en vanlig corolla enligt vad jag läst.

En till fråga som är relaterad till bilen. I historiken står ser jag många ägarbyten. Men de verkar vara många av dem som gissningsvis varit mellan handlare och inte brukare. Vad innebär det att bilen haft ägarbyte, besiktning och sedan avställning? Bilen säljs hos en mindre handlare och inte privat.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 470 Inlägg

Kollade upp några. Vissa bör man inte ta i ens med tång...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
candyweiss
17 mars 2019 · 875 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Kollade upp några. Vissa bör man inte ta i ens med tång...

Hur har du kunnat kolla upp några handlare på just denna bilen?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 470 Inlägg

candyweiss skrev:

Hybrid_ skrev:
Kollade upp några. Vissa bör man inte ta i ens med tång...

Hur har du kunnat kolla upp några handlare på just denna bilen?

Jag kollade lite på likadana bilar på Blocket i trakten. Det finns minor att gå på. Trots att det är en Corolla som jag gillar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
17 mars 2019 · 5 833 Inlägg

Om den aktuella bilen är den som stått hos samma bilfirma sedan sommaren 2017 kan det i sig vara anledning till försiktighet. Den har också bytt ägare sju gånger under 2016 och halva 2017. Då börjar man undra vad det handlar om.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 mars 2019 · 17 470 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Om den aktuella bilen är den som stått hos samma bilfirma sedan sommaren 2017 kan det i sig vara anledning till försiktighet. Den har också bytt ägare sju gånger under 2016 och halva 2017. Då börjar man undra vad det handlar om.

Vi får väl hoppas på att det inte är den. I så fall har köparen lite intressanta saker framför sig...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang