Klä en "hatthylla" på RÄTT sätt?

Lockwood
27 april 2019 · 394 Inlägg

Jag har köpt en hatthylla till en BMW E39. Den skall kläs i äkta Alcantara. Har köpt Alcantaran, utan "väv" eller annat på baksidan, 1000 kr för 1*1.5m så den var inte billig. Det sades att den skulle  ha god "töjbarhet". Ja den går att töja, betydligt mycket mer än Alcantara-kopian (130 kr för 1*1.5m...) jag köpte först för den hade ingen töjbarhet alls. Iaf hur skall man göra för att få dit Alcantaran utan veck mm? Kommer använda spraylim? Skall man börja i mitten o sträcka lite lagom ut mot kanterna? Hur gör man i problemområdena i bakkant där ventilationsgallrena sitter (markerat med rött)? Vid rollon (markerat med grönt)? Högtalarna (markerat med gult)? Skall man lämna lite extra tyg eller snarare sträcka lite o sedan klippa/skära upp på rätt sätt för att sträcka ner Alcantaran? Jag vill inte ha gissningssvar utan nån som VET vilken metod som är den rätta. Är det nån som kan göra jobbet mot ersättning med 100% resultat så är det ett gott alternativ.https://www1.garaget.org/gallery/images/228/227803/227803-6cff45371004de25eb39c250d24eea69.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang