Äldre VW Golf Cab som skall ut på vägarna igen.

Skogsnissen
29 april 2019 · 62 Inlägg

Hej allesammans!

Har en 1990 års VW Golf 1 Cabriolet som min mor införskaffade för strax 10 år sedan.
Denna bil har vi kört i princip alla somrar sedan 2009, men så ställde vi av han hösten 2016.
Så bilen har i princip stått stilla under endast en carport sedan dess.

Inför sommaren 2019 har vi haft tankar på att göra i ordning han för att sedan eventuellt sälja honom när sommarvädret avtar.
Men problemet ligger i att jag inte vet var man kan köpa reservdelar till den, Bildelsbasen har ett relativt stort utbud, men räcker dessvärre inte. Sedan är det ju alltid bäst att ha nytillverkade delar, som sedermera höjer priset vid en eventuell "säljning" (ber om ursäkt för mitt dåliga språk).

Reservdelar som behövs är främst:
- Kylare, samt kylarslang (under sommaren 2016 fick man fylla på kylaren stup i kvarten)
- Bromsar (skivor, belägg, etc runt om)
- Lyktor fram
- Samt en hel del slangar som råttorna bitit upp, vet själv inte vet vilka de är för slangar

Har hört från en äldre bilmekaniker att det är endast delar från VW Golf MK1 (1975 - 1984), samt GTi modellen från samma år som passar till denna bil.

Vänder mig därmed till er på Garaget i fråga om främst vilka hemsidor jag skall vända mig till angående dessa reservdelar?
Samt om ni har andra tips, tar jag med tacksamhet emot dessa!

Volvo 940 Classic "Trafikledning" (1998)
Volvo 744 GL "ODD Annorlunda" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang