Jag längtade efter min 245 Diesel sa jag hämtade hem den och började greja igen. Bytte nagra saker som gasvajer, bränslefilter, huvgangjärn, satte pa en ny motorskyddsbalja samt en antenn och en tidsenlig Volvo CR603 radio
Sedan bestämde jag mig för att demontera dragkroken för att den hade bara satts pa för en cykelställ enligt förra ägaren. Ja tycker bilen behöver inte dra släp nu om den inte har gjort det dem senaste 27 aren. Dessutom har motorn fullt upp att göra med bara bilen, sa jag tar ända hellre min bensinare för att dra släp
I och med demonteringen av dragkroken kom saklart det fram som jag hade räknat med: Rost. Speciellt nedre bagagekanten är angripen som vanligt. Sana 245or har ni fatt se minst 2-3 ganger i det här projektet Jag tänkte först att platen gar att rädda men efter lite provslipning visade det sig att det blir hal överallt. Far beställa en ekonomiplat da. Bakluckan gjorde mig tyvärr inte heller glad när jag tog bort gummitätningen Däremot blev jag glad över att det var inte det minsta problemet att fa ut alla skruvar vid dragkroken, kofangaren och smadelarna. Där märks det relativt laga miltalet
Kylarbalken var däremot väldigt fin sa den fick sig en tectyl-dusch direkt. Det verkar endast vara bak där bilen är rostig. Den har ju inte en enda fläck pa torpedplaten heller
Hon vill allt ut pa vägen igen och fa lite langvägkörning Men hon far vänta lite till, det är mycket kvar att göra Lite helhetsbilder
Sedan förstar jag inte vad de har gjort med fotoalbum här pa Garaget. Alla bilder som man lägger i projektet kommer i fel ordning sa man sitter och förhandgranskar 550 ganger för att det ska bli rätt igen. Är det sa hos er ocksa?
Fortsatt med D24n pa bakluckan och dem ställena runt hjulhusen som var problematiska. Svetsat igen ett väldigt snyggt borrat hal för dragkrokskablar som inte behövs längre.
Blaste ut en massa löv saklart
Bytte även ut en till trasig list och bankade ut lite ojämnheter i platen. Blev ganska rakt iaf
Och sedan fick vardagsbilen en nyrenoverad dragkrok Blästrat och pulverlackat. Den gamla var löstagbar och hade lite glapp. Dessutom var den sned efter en krock för 4 ar sedan. Det syns ganska tydligt pa första bilden. Sa nu sitter dragkroken faktiskt i mitten av bilen Blev ocksa ett 13 pol uttag Första flyttlasset lastat. Bildelarna först saklart Tisdag bär det av mot Sverige
Nu har jag tagit över huset och flyttat in dem största grejerna De 2 dödsdömda härken är ocksa aterupplivade (igen) och star i sitt nya hem nu Har börjat med att skapa lite bilparkeringar
Faktiskt kranglade 245an för mig för första gangen under en lang resa, men det var snabbt fixat. Lagret i vattenpumpen gick sönder sa att 2 pinnbultar gick av och resterande 2 kunde jag bryta av med fingren. Det var tur att inte fläkten sköt genom huven; nagon kilometer mer och det hade hänt Lite mitt fel ju, man hade kanske kunnat byta den nagon gang under 43000 mil Det förvanar mig alltid hur bra Volvo originaldelar haller Samtidigt fick bilen saklart ny glykol, ocksa en sak som jag har eftersatt under dem 5 aren jag har ägt den.
Härligt med flytten! Ja vissa lass gillar de inte att man kör speciellt om man inte har rätt bokstavskombination på plastkortet hehe.
Ett litet svetstrips vill jag komma med. Tycker att det blir en hög svetssträng, testa att dra ner trådmatningen lite. Blir mindre att slipa då = mindre risk för hög värme.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ellerhur Det var inte omtyckt hos Göteborgspolisen, men de sa inget mer när jag hade bevisat för dem att bilen far dra 1900kg
Hurdana är Nöff Nöff att göra med jämfört med i Tyskland ?
Nöff nöff = Polis? Vanligtvis riktigt bra i Sverige. Typ bara roliga, pratsamma poliser och manga tjejer I Tyskland är de allvarliga och strikta hela tiden. Nästan inga kompromisser och ingen hänsyn. Den där gubbjäveln i Göteborg var dock helt olik alla svenska poliser. Tillomed värre än tyskarna. Han svärde och gnällde över allt, spottade "det är för fan inte okej!" i mitt ansikte 50 ganger, sparkade pa min dragkrok och jävlades som om jag hade 21 flyktingar eller 2kg knark i bagaget Han sa inte ens hej
Härligt med flytten! Ja vissa lass gillar de inte att man kör speciellt om man inte har rätt bokstavskombination på plastkortet hehe.
Ett litet svetstrips vill jag komma med. Tycker att det blir en hög svetssträng, testa att dra ner trådmatningen lite. Blir mindre att slipa då = mindre risk för hög värme.
Nej precis. Han ballade ju ur totalt först men sedan visade jag bade BE körkortet och draglasten i papprena och för att han failade med detta fick han för sig att leta efter nagot annat vilket da blev kultrycket. Alltsa just kultryck som inte ens star i regbevis i Sverige! Det var inte ens för mycket, jag hade max 75kg där som det ska vara, det sag bara dumt ut för att bagaget var fullt och det satt en 110kg kompis i baksätet Men jag höll hellre käften och lät han gnälla, annars hade vi ju inte kommit därifran för fem öre. Men enligt mig hade de gärna fatt komma med en vag
Tack, sadant är alltid välkommen! Jag hade testat med det men da "spottar" svetsen för mycket tyvärr. Jag har en väldigt billig, liten svets. Jag körde faktiskt högsta tradläge för det funkade bäst da. Jag kunde inte ga högre med strömmen heller för da hade det brännt igenom (ja, Volvos är lika tunna som Saabar ) Jag far svetsa lite mer helt enkelt och samla erfarenhet. Just nu är jag verkligen amatör