Dags för ny bil, tips och råd.

MysticMac
17 juni 2019 · 7 Inlägg

Tycker det är dags för en nyare bil än den jag äger just nu. Tak på 220 000 kr.

Kraven jag har är att den ska vara en diesel på minst 3 liter eller en större bensinmotor.

Har kollat på lite BMW och Audi a6, 2013 och nyare. Men har inte riktigt fastnat för någon av modellerna riktigt så vill gärna vidga mina vyer gällande andra märken. Vad hade ni köpt för bil för max 220 000, årsmodell 2013 och nyare.

panda666
17 juni 2019 · 4 250 Inlägg

MysticMac skrev:
Tycker det är dags för en nyare bil än den jag äger just nu. Tak på 220 000 kr.

Kraven jag har är att den ska vara en diesel på minst 3 liter eller en större bensinmotor.

Har kollat på lite BMW och Audi a6, 2013 och nyare. Men har inte riktigt fastnat för någon av modellerna riktigt så vill gärna vidga mina vyer gällande andra märken. Vad hade ni köpt för bil för max 220 000, årsmodell 2013 och nyare.

https://www.blocket.se/kristianstad/Mer … 11&w=3

en benz kanske? aldrig ägt en merca så skulle kanske vilja pröva, finns fina bmw också kanske en 5 serie eller 4 serie är också snygga, audi a6 är fina en me quattro skulle sitta fint, frågan är vad du gillar?^^

Presidento Of World
17 juni 2019 · 3 329 Inlägg

Ivel skrev:
Lexus GS 450H.
Varför?
Komfortabel.
Pålitlig.
Komfortabel.
Bränslesnål.
Komfortabel.
Välutrustad.
Komfortabel.
Ingen dussintysk.
Komfortabel.
Snabb, förmodligen snabbare än du tror.
Komfortabel.
Gedigen.
Komfortabel.

https://mobil.blocket.se/annons/halland … k/83425695

Nämnde jag förresten att den är komfortabel?

Jag tror du glömde ta med komfortabel i listan.. 👍

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
17 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Ang Lexus hybrid. Lite trång i trunken dock.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 juni 2019 · 17 478 Inlägg

Audi
Benz
BMW

Hade jag undvikit. Men det är jag det. Vill ha en bil som fungerar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
17 juni 2019 · 9 296 Inlägg

Ivel skrev:

caromania skrev:
Ang Lexus hybrid. Lite trång i trunken dock.

L10 hybrid rymmer 458 liter. wink

Gamla karossen är rejält begränsad. Nya är mycket bättre.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
17 juni 2019 · 962 Inlägg

Egentligen ska jag nog varken läsa eller svara i sådana här trådar, dels är jag så främmande för varför man vill ha en nyare bil med alla problem och kostnader som tillkommer i reparationer och servicekostnader.
Sen har jag helhjärtat inte ett enda tips heller som man brinner för.

Men om jag åsidosätter det ovan så får jag upp att du kanske borde kolla på en Pickup, Crewcab eller liknande, du får mer motor, bastant stor bil som kan välta omkull vadsomhelst.

Senast redigerat av M123 (17 juni 2019)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 juni 2019 · 17 478 Inlägg

M123 skrev:
Egentligen ska jag nog varken läsa eller svara i sådana här trådar, dels är jag så främmande för varför man vill ha en nyare bil med alla problem och kostnader som tillkommer i reparationer och servicekostnader.
Sen har jag helhjärtat inte ett enda tips heller som man brinner för.

Men om jag åsidosätter det ovan så får jag upp att du kanske borde kolla på en Pickup, Crewcab eller liknande, du får mer motor, bastant stor bil som kan välta omkull vadsomhelst.

Jag är väl lite skeptisk till nyare bilar med. Men har dock ett par måsten i en begagnad bil: ESP Antisladd, Klimatanläggning. Klimat för ett den sköter sig själv och ESP för den klarar en nödsituation som alla förare hade failat på.

Fast jag är numera Certifierad Högvoltstekniker på elbilar (Gissa om jag kan få jobb var som helst...) och systemen i dessa skrämmer mig lite. I synnerhet på äldre hybridbilar. Det händer mycket under huven vid körning som inte en konsument har en aning om. Bra med kräm i batteripacken med...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang