Motorvärmare till Prius + / Prius PHEV 2015 ?

KenthIJ
16 december 2018 · 1 429 Inlägg

Någon som vet vad men får räkna med att en bra och lämplig (kom gärna med tips på märke och modell) motorvärmare och montering i en Prius+ på märkesverkstad skulle kosta?

Senast redigerat av KenthIJ (22 juni 2019)

Mack855
16 december 2018 · 1 354 Inlägg

KenthIJ skrev:
Någon som vet vad men får räkna med att en bra och lämplig (kom gärna med tips på märke och modell) motorvärmare och montering i en Prius+ på märkesverkstad skulle kosta?

Mekonomen hade en drive för ca 5000:- dock utan kupévärmare.
Betalade själv lite över 7” för motorvärmare, kupévärmare och batteriladdare ink. montering. Så mer än 5” är ganska dyrt i mina öron & ögon. Men nu får du iallafall ett prishum.

Senast redigerat av Mack855 (16 december 2018)

KenthIJ
16 december 2018 · 1 429 Inlägg

Mack855 skrev:

KenthIJ skrev:
Någon som vet vad men får räkna med att en bra och lämplig (kom gärna med tips på märke och modell) motorvärmare och montering i en Prius+ på märkesverkstad skulle kosta?

Mekonomen hade en drive för ca 5000:- dock utan kupévärmare.
Betalade själv lite över 7” för motorvärmare, kupévärmare och batteriladdare ink. montering. Så mer än 5” är ganska dyrt i mina öron & ögon. Men nu får du iallafall ett prishum.

Tackar!

Räknar med runt 5000 utan kupevärmare  då

KenthIJ
1 april 2019 · 1 429 Inlägg

Någon som vet om en (inkopplad ;-) )motorvärmare på min Prius+ skulle göra så att det går att köra på EV läge redan från (kall) start (om hybridbatteriet är fulladdat)?
Som det är nu (utan motorvärmare) så drar ju bensinmotorn igång vid (kall) start för att värma upp bilen och man måste köra ett par km innan Ev läget kan användas.

KenthIJ
22 juni 2019 · 1 429 Inlägg

Vi har ju precis bytt vår Auris TS HSD 2014 mote en Prius PHEV 2015 och plug in bilen har även motorvärmare och uttag för kupevärmare så...
Vi skippar nog att eftermontera motorvärmare på vår Prius+ 2016/17 och använder Prius PHEV med motorvärmare till kortare (kallstart) turer istället.

Gissar och hoppas att användandet av motorvärmare när det är under 10 C grader ute, skall göra Prius PHEV ändå snålare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang