Hej! Jag var nyss ute och körde i min 2006 Golf GTI. Oljelampan slogs på och jag stannade snabbt och kollade på stickan, det låg strax över Minimum. Jag var ett par kilometer hemifrån med ingen mack i närheten men jag visste att jag hade olja hemma så jag åkte lugnt hem (den kördes inte hårt innan heller). Precis när jag ställer bilen i garaget så tänds motorlampan (gul lampa, bilen stängs av inom 10 sekunder). Jag fyller sedan på oljan så den ligger bra till på stickan men varken oljelampan eller motorlampan släcks. Jag sitter nu med lite panik över att hela motorn är skräp. Bilen är för övrigt servad precis som den ska. Det är en långmilare på 25*** mil men som sagt servad precis som den ska med slitdelar bytta med jämna intervaller.
Starta inte motorn något mera innan du kan kontrollera oljetrycket! Förhoppningsvis så är det bara givaren men i värsta fall har du inget oljetryck
Brukar det inte lysa röd lampa då?
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Uppdatering: Efter att minuspolen har fått vila i 30 minuter så har oljelampa samt motorlampa släckts. Nu lyser dock ESP, servo samt däcktryck. ESP'n går ej att slå på, däcktrycket går ej att ställa. Servon fungerar.
Starta inte motorn något mera innan du kan kontrollera oljetrycket! Förhoppningsvis så är det bara givaren men i värsta fall har du inget oljetryck
Brukar det inte lysa röd lampa då?
/Benny
Läste aldrig något om färgen på oljelampan Eller missade jag något?
Inlägg #1.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!