Demontering av förar säte volvo 740

ChevLT1
13 maj 2008 · 95 Inlägg

tjenna försöker få loss förar sätet på en 740
och har skruvat loss 4 skruvar som sitter i varje hörn på själva stol fästet
men den går endå inte få loss..går att vicka fram å tibax på alla sidor men går likt förbannat inte få upp
nån som vet ifall de sitter nån mer skruv jag inte hittat?
mvh krille

Svensson Licens Svetsare
13 maj 2008 · 219 Inlägg

finns som två pluttar under framstolarna som är iskjutna i ett spår, skjut skenorna lite framåt så ska d gå, är därför ja kapat bort dom så d är lättare ett få ut stolarna:D

ChevLT1
13 maj 2008 · 95 Inlägg

Svensson skrev:
finns som två pluttar under framstolarna som är iskjutna i ett spår, skjut skenorna lite framåt så ska d gå, är därför ja kapat bort dom så d är lättare ett få ut stolarna:D

aahaa..där ser man.

menar du att jag ska skjuta själva "skenorna" som stolen sitter på, så långt fram som möjligt och sen lyfta upp hela paketet ?

Svensson Licens Svetsare
13 maj 2008 · 219 Inlägg

typ så ja, om du lyfter dom lite så ser man spåren som skenorna sitter i med

Maxen Teknisk
13 maj 2008 · 328 Inlägg

Skjut tillbaka solen i ursprungsläget så att du ser att de bakre hålen passar på båda sidor. Sedan skjuter du hela paketet framåt, ca 5cm och sedan lyfter du stolen rakt upp.
Har du tur så är det dubbla hål på det bakre fästet. Passar du in skenornas hål mot de främre av dem så är det sedan bara att lyfta på stolen.

Senast redigerat av Maxen (13 maj 2008)

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
ChevLT1
13 maj 2008 · 95 Inlägg

Tack så mkt ^^
grejjade det

RenoveringsBruden
27 september 2019 · 3 Inlägg

Är det svårt och bökigt att montera bort en stol? Ja vill ta bort den för att fräscha upp den o kunna städa av under. O sen sätt tillbaka den. Men funderar på om det är värt besväret. Men jag är ändå bra sugen på att ta bort den, lite kul att testa ju. Det låter ju inte som att det är så svårt, men lite bökigt kanske. Eller vad säger ni som gjort det?

Mack Forum- och sitemoderator
27 september 2019 · 26 111 Inlägg

RenoveringsBruden skrev:
Är det svårt och bökigt att montera bort en stol? Ja vill ta bort den för att fräscha upp den o kunna städa av under. O sen sätt tillbaka den. Men funderar på om det är värt besväret. Men jag är ändå bra sugen på att ta bort den, lite kul att testa ju. Det låter ju inte som att det är så svårt, men lite bökigt kanske. Eller vad säger ni som gjort det?

Om det är lika enkelt som i en 240 som i en 740, eller i alla fall snarlikt, så är det lätt värt det.
Annars kan man stå och försöka dammsuga bäst man vill, och det kommer ändå vara grejer man inte når där under.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
RenoveringsBruden
30 september 2019 · 3 Inlägg

Tack för hjälpen! Då ska stolen monteras bort!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang