5037
Sök

Chippa Passat 1.9 TDI (+effektökning på andra vis)

265 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
Hej på er, känns som om jag bombar detta forum nu roll

Men jag har ju under en tid letat efter en bra kombi nu och för övrigt fått bra svar från många här, stort tack!

Men idag blev jag uppringd från en arbetsgivare som läst mitt cv, var väldigt intresserad av mig och vi skall mötas nästa vecka. Om jag får detta jobb så tar jag det om man säger så, säger upp mig tongue. Dock kommer jag börja få åka ca 5 mil till jobbet, så började slänga ögonen mot diesel bilar, mer ekonomiskt.

Så nu till frågat, kikat på Passater, 00-02 typ. Sett på chipfirmors hemsida att man får runt 340-360 vrid och 130-160hk lite beroende på viken orinaleffekt. Är detta bra för en diesel? Har knappt kört en diesel i hela mitt liv, bara en gammal trött caddy big_smile, och det är ju inte mycket att jämföra med. Kan man få ut mer? Eller räcker det för en diesel? Vill kunna ta 0-100 under 11 sek iaf om det går för sig.

Enda jag vet är väll att diesel svarar på väldigt låga varv, skall tydligen vara bekvämt. Iof logiskt när man slipper varva cool

(Till den ekonomiska delen kan jag tilläga att det finns tillgång till lite billigare disesel för mig, företag)
Senast redigerat av stukastini (1 juli 2007)

-

265 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
camaro67 skrev:
130-160 extra eller totalt? Nya turbodieslar ska ju vara skitpigga. Jag har aldrig kört någon men de är vad jag har hört.

Haha nu gav du mig ett gott skratt här i nattmörket tongue. Inte 130-160 extra, förlåt om jag formulerade mig så jävla illa. Utan att att orgianeffekten är 115hk och 130hk, 2 olika modeller. Och med chip får man upp dom till 145 respektive 160, alltså +30hk då. Vridet går upp med ca 40-60 nm beroende på modell.

Sådär, nu ska nog alla förstå smile

-

Meister
6 763 Inlägg
SLK
610 Inlägg
30 juni 2007
Passat är en mkt bränslesnål bil och en trimmad diesel är bara o rekomendera!

265 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
alminjo skrev:
Passat är en mkt bränslesnål bil och en trimmad diesel är bara o rekomendera!

Låter bra det! Men 160hk i en 1.9TDI skall man alltså vara nöjd med?

-

265 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Har inte provkört den än, men om man skulle vilja ha mer hk/nm vad tror ni då man kan göra åt en diesel? Förutom chip dvs. Som inte kostar så himla mycket. Kan man göra något för runt 10 000:- (Chip ej inräknat i den budgeten)

-

Sök