Volvo 745tic helrenovering

Här kan ni läsa projektes framgång om min 745 turbo Jag hade länge velat ha en 745, sedan berättade min kompis att hans farsa hade en 745 1988 tic ståendes, jag sa direkt den ska jag, han hade tänkt att ta motorn från den och stoppa i hans 760. jag tyckte det var lite synd. Det gick några månader och nu har jag den hemma. Jag vill ha den som en riktigt fin sommar glidare Jag har tänkt att jag små trimma motorn så att den rör på sig iallafall, även lite styling utanpå(: . har även lite bilder på instagram (alexrenberg), men tanken är att uppdatera mer ofta och med mer bilder på den här sidan

alex_v

• 32 Följare
  • 4 768 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 november
alex_v
4 november · 236 Inlägg

har lagt en del tid på ett tak som bilen ska ståå under nu och skolan tar upp enormt mycket tid, nu ska jag ha tid att börja med golvet, blen hade stått cirka 2 mnader utan soppa, tankade och han startade med lite hjälp av startgas, nån dag senare skulle jag flytta tilbak den, slog i lite mer soppa, tvärdöd, han tände till ibland men ville inte starta... kondens? eller vad kan felet vara?
underlättar nå enormt att kuinna flytta bilen för egen maskin istället för o behöva dra iväg den hela tiden..

volvoqq Lastbilsmekaniker
4 november · 3 768 Inlägg

alex_v skrev:
har lagt en del tid på ett tak som bilen ska ståå under nu och skolan tar upp enormt mycket tid, nu ska jag ha tid att börja med golvet, blen hade stått cirka 2 mnader utan soppa, tankade och han startade med lite hjälp av startgas, nån dag senare skulle jag flytta tilbak den, slog i lite mer soppa, tvärdöd, han tände till ibland men ville inte starta... kondens? eller vad kan felet vara?
underlättar nå enormt att kuinna flytta bilen för egen maskin istället för o behöva dra iväg den hela tiden..

Går soppa pumparna dom är inte mycket för att gå torra

alex_v
4 november · 236 Inlägg

volvoqq skrev:

alex_v skrev:

jag hör att pumpen under bilen låter iallfall när man vrider på starten, kan pumpen i tanken gått elelr vadå?

alex_v
4 november · 236 Inlägg

alex_v skrev:

volvoqq skrev:

alex_v skrev:

jag hör att pumpen under bilen låter iallfall när man vrider på starten, kan pumpen i tanken gått elelr vadå?

jag har förövrigt inte tankat fullet nån av gångerna, jag tankade enabrt någon liter första gången så jagh skulle kunan flytta den, andra gången när han inte starta var det kanske bara 3 liter kvar i dunken jag hade

volvoqq Lastbilsmekaniker
4 november · 3 768 Inlägg

Är inte omöjligt ta ett batteri och koppla loss kontakten i bagaget och testa den lös så att säga och se om du hör något

alex_v
4 november · 236 Inlägg

volvoqq skrev:
Är inte omöjligt ta ett batteri och koppla loss kontakten i bagaget och testa den lös så att säga och se om du hör något

ska testa detta nästa gång tack(:

alex_v
10 november · 236 Inlägg

stiften var sotiga som ett sotararsle, efter rengöring gick han fint.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt