Frågor ang utrustning, Saab 900 og

andreasringstad
29 november 2019 · 26 Inlägg

Hej!
Jag har en period tittat och blivit sugen på att köpa en veteranbil för att fixa till och göra fin. Jag har snöat in lite på att köpa Saab 900 og men har några frågor angående utrustningen i dessa. Allmänna köpråd kan jag hitta en del i andra trådar dock.

Jag skulle gärna hitta en bil som både har AC och farthållare. Vad jag förstått så var varken någon av dessa bekvämligheter standard på denna bil. Finns det några riktlinjer jag kan utgå från för att ha större chans att hitta en bil som uppfyller detta?

Typ någon årsmodell där ac/farthållare blev standard? Någon speciell motor som hade detta som standard?

Sen i allmänhet om någon haft en Saab 900 og och har allmäna åsikter så är det såklart inte förbjudet att nämna

Mvh
Andreas

Senast redigerat av andreasringstad (29 november 2019)

Snurriis
29 november 2019 · 761 Inlägg

Ac var tilläggs val tyvärr på og900 så det är inte så vanlig utrustning men existerar och farthållare fans som standard vad jag förstår.
jag har för mig på års mod 90-93 alltså dom sista tillverknings modellerna.

I min gamla og900 -93 hade jag farthållare dock ej ac samt att det var en "fulltrycks turbo" ej Aero alltså.
Underbar bil att köra men som det säkert finns fler personer som håller med om är att man sitter rätt så snett i förarstolen kontra ratten och att pedalerna sitter rätt nära varandra, och turbo modellerna har en rätt markant ketchup effekt ^^ men det var ett rätt stort karaktärs tryck av bilen tycker jag big_smile

Från års modell 88-93 så monterades handbromsen bak och modellerna innan i fram.
Hängande innertak är standard iaf xD

Senast redigerat av Snurriis (29 november 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang