3953
Sök

Laddtryck utan effekt

4 Inlägg
9 januari 2020
Trådstartare
Har en 9-3 2.0t 175hk och som rubriken lyder har jag laddtryck på mätaren men känner ingen effekt längre
har varit bak och kollat slangar och sånt och hittade inget. Kollade även wastegaten så att den fortf rörde sig och det gör den.

Hjälpfjädern till min kopplings pedal trillade av inte långt innan den började krångla så kanske är det.

Tack på förhand

340 Inlägg
9 januari 2020
Skulle inte lita på originalmätaren. Kolla felkoder och mät sedan ladd med extern mätare...

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 januari 2020
Mäts trycket i plenum?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 360 Inlägg
9 januari 2020
caromania skrev:
Mäts trycket i plenum?

Som jag fattat det styrs den visaren av motorstyrenheten och den går inte på laddtryck utan är en typ av simulering. Citera inte mig på detta bara xP

Som sagt... mät laddtrycket med extern mätare. Kan ju vara så enkelt som läckande dump, ic eller tryckslang

340 Inlägg
9 januari 2020
Xebers76 skrev:
caromania skrev:
Mäts trycket i plenum?

Som jag fattat det styrs den visaren av motorstyrenheten och den går inte på laddtryck utan är en typ av simulering. Citera inte mig på detta bara xP

Som sagt... mät laddtrycket med extern mätare. Kan ju vara så enkelt som läckande dump, ic eller tryckslang

Minns det som det också, men vill inte heller ta gift på det:)

761 Inlägg
9 januari 2020
Vilken års generation 9-3 är det?

4 Inlägg
9 januari 2020
Trådstartare
Snurriis skrev:
Vilken års generation 9-3 är det?

Det är en 03a

4 Inlägg
9 januari 2020
Trådstartare
Xebers76 skrev:
caromania skrev:
Mäts trycket i plenum?

Måste jag köpa ett t-kors eller kan jag plocka nån slang o plugga in den lite snabbt bara?

761 Inlägg
9 januari 2020
Erilins skrev:
Xebers76 skrev:
caromania skrev:
Mäts trycket i plenum?

Måste jag köpa ett t-kors eller kan jag plocka nån slang o plugga in den lite snabbt bara?

T-kors gäller och kolla satt inte intercoolern har gått sönder på något vis typ gavlar m.m
Har för mig att ng9-3 mäter laddtrycket innan insuget redan på "turbo" sidan.
Kolla även lmm så det funkar å satt slangklämmor sitter.

Sök