BMW F31 styrfel

sixten123
21 januari 2020 · 1 Inlägg

Hej!
Jag har en BMW F31 320d Fordonsår-2012/ Modellår-2013 som det är lite fel påhmm
Jag var ute och körde och körde ner i en ganska stor vattenpöl i hög hastighet och direkt efter kommer det upp att det är styrfel och styrservon slutar fungera. Är det någon som varit med om samma eller har något tips på vad som kan vara fel? Lämnade in den till bavaria och dom sa att jag skulle lämna in den och börja med att byta styrväxel och känner att det skulle vara onödigt att "prova/börja med att byta" den då det kommer upp i såna extrema summor sad och vet inte själv om det är något elektriskt eller hur det är då jag är väldigt okunnig på bilar. tacksam för svar!                                                                                MVH

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
21 januari 2020 · 4 917 Inlägg

Jag hade väntat tills det torkat upp och sen tagit av ena polen på batteriet.
Jag hade även kollat upp hur det ser ut på kablaget till det som är felutpekat..
Med reservation för att inget annat hände i pölen än just det du beskrev..

Senast redigerat av axxet (21 januari 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Jesper328
21 januari 2020 · 2 333 Inlägg

Mor, och far har även dom en F31 320d där de fick samma problem efter att ha smugit igenom en pöl av större mått.
Det blev till slut byte av styrväxeln, lyckligtvis så lyckades dom att få det på goodwill.

Up the RA
panda666
21 januari 2020 · 4 228 Inlägg

Det här hela låter helt absurt, det är elservo på dessa och f10 och kan inte tänka mig att dom inte tål lite vatten? vad händer ifall det regnar kraftigt? eller om man åker igenom en pöl på motorvägen eller liknande som ni gjorde? hur stor pöl snackar vi om? första gången ja hör om detta och det låter verkligen konstigt. Måste vara jävla dåligt konstruktion ifall den inte tål vatten alls.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang