Bilen parkerad på gatan enligt posten får jag inte stå där

Muttley
21 augusti 2012 ·

Hool skrev:

tkd_rille skrev:
Svar ja om du står ivägen för brevlådan. De har inte skyldighet faktiskt att gå ut ur bilen för att gå runt din bil för att lägga i lådan.
De hade till och med krav på folk här att lådorna skulle höjas för att de skaffa nya högre bilar. Så visst kan de komma med krav. De skiter fullständigt i villaägarna wink

De skiter fullständigt i alla kunder neutral

I med jag bor i lägenhet så har jag aldrig problem. Hade jag bott i villa hade jag inte hindrat de.  Allt jag får via posten kommer fram så är nöjd.

Lina-
21 augusti 2012 · 1 213 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hool skrev:

tkd_rille skrev:
Svar ja om du står ivägen för brevlådan. De har inte skyldighet faktiskt att gå ut ur bilen för att gå runt din bil för att lägga i lådan.
De hade till och med krav på folk här att lådorna skulle höjas för att de skaffa nya högre bilar. Så visst kan de komma med krav. De skiter fullständigt i villaägarna wink

De skiter fullständigt i alla kunder neutral

I med jag bor i lägenhet så har jag aldrig problem. Hade jag bott i villa hade jag inte hindrat de.  Allt jag får via posten kommer fram så är nöjd.

Dom flesta som bor i lägenhet har ju postbox innanför entredörren före trappen/hissen eller brevlådeinkast i lägenhetsdörren. Nybyggda lägenheter brukar ha postboxar. Då måste brevbäraren lämna sitt fordon för att leverera.
Sett i några lägenhetsområden där postlådor sitter utanför huset, då får dom gå ut & hämta posten precis som dom som bor i villa.

Förståeligt att posten har krav på att postlådor ska sitta på en viss höjd, för att förebygga arbetsskador.

Jag bor i villa & på gatan har vi postlådesamling med  6 postlådor i samma ställning. Funkar riktigt bra, ingen som parkerar framför postlådorna.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Muttley
21 augusti 2012 ·

Lina- skrev:

tkd_rille skrev:

Hool skrev:

De skiter fullständigt i alla kunder neutral

I med jag bor i lägenhet så har jag aldrig problem. Hade jag bott i villa hade jag inte hindrat de.  Allt jag får via posten kommer fram så är nöjd.

Dom flesta som bor i lägenhet har ju postbox innanför entredörren före trappen/hissen eller brevlådeinkast i lägenhetsdörren. Nybyggda lägenheter brukar ha postboxar. Då måste brevbäraren lämna sitt fordon för att leverera.
Sett i några lägenhetsområden där postlådor sitter utanför huset, då får dom gå ut & hämta posten precis som dom som bor i villa.

Förståeligt att posten har krav på att postlådor ska sitta på en viss höjd, för att förebygga arbetsskador.

Jag bor i villa & på gatan har vi postlådesamling med  6 postlådor i samma ställning. Funkar riktigt bra, ingen som parkerar framför postlådorna.

Ja nyare hus har boxar. Äldre oftast i dörren. Men de är ingen ursäkt för att man ska parkera framför den till villan.  Så som du har det är de ultimata för en brevbärare.

Mattsson_91 Självlärd
22 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Posten har gjort en ny lag. Eller i alla fall här.. Att hyresvärden måste sätta upp postboxar i samtliga hus. Så nu måste jag som hyresgäst få knä problem istället för brevbäraren hmm

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
killercow
22 augusti 2012 ·

Volvo142_73a skrev:
Posten har gjort en ny lag. Eller i alla fall här.. Att hyresvärden måste sätta upp postboxar i samtliga hus. Så nu måste jag som hyresgäst få knä problem istället för brevbäraren hmm

Här är det antingen postboxar eller brevlådor vid gatan vid alla lägenhetshus.

Ett tips. ta med dej posten när du går in när du kommer hem så slipper du gå upp och ner extra i trappan.
Skillnad på att en person får gå en gång i en trappa å att brevbäraren får gå kanske 100gånger varje dag i trappor.

Dessa åtgärder från postens sida är för att brevbärarna fått förslitnings skador. I alla yrken gör man hela tiden förbättringar för att personalen ska slippa den typen av skador så det är ju igentligen inget unikt för just brevbärarna.

Mattsson_91 Självlärd
22 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

killercow skrev:

Volvo142_73a skrev:
Posten har gjort en ny lag. Eller i alla fall här.. Att hyresvärden måste sätta upp postboxar i samtliga hus. Så nu måste jag som hyresgäst få knä problem istället för brevbäraren hmm

Här är det antingen postboxar eller brevlådor vid gatan vid alla lägenhetshus.

Ett tips. ta med dej posten när du går in när du kommer hem så slipper du gå upp och ner extra i trappan.
Skillnad på att en person får gå en gång i en trappa å att brevbäraren får gå kanske 100gånger varje dag i trappor.

Dessa åtgärder från postens sida är för att brevbärarna fått förslitnings skador. I alla yrken gör man hela tiden förbättringar för att personalen ska slippa den typen av skador så det är ju igentligen inget unikt för just brevbärarna.

Ibland händer det ju att man är hemma hela dagen tongue.

Och jag var mest ironisk när jag sa att jag får knäskador istället. Självklart förstår jag varför dom har gjort så. Tänk er själva o springa i 300 trappor 5 dagar i veckan. I snitt 10 trappsteg i varje trappa. I runda slängar 15000 steg i veckan. Plus alla de mil som de cyklar. Så tro f*n att det sliter på knäna

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Hool
22 augusti 2012 · 1 067 Inlägg

Posten har så stora distrikt nu per brevbärare att de hinner inte gå in i husen helt enkelt.. 

De har slutat cykla..  De kör mest med elmoppar eller bil..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Mattsson_91 Självlärd
22 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Hool skrev:
Posten har så stora distrikt nu per brevbärare att de hinner inte gå in i husen helt enkelt.. 

De har slutat cykla..  De kör mest med elmoppar eller bil..

Här cyklar dom bara. Och sen bil ute på landet

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
delta6
27 februari 2020 · 1 Inlägg

dappe89 skrev:
Haha du verkar ju allmänt efterbliven. Tycker seriöst synd om dig och dina medmänniskor. Hur svårt ska det vara att göra det enda vettiga och rätta, ställa bilen på en parkeringsplats? Förstår inte varför folk som du alltid måste tjafsa emot och bråka. Hade jag varit brevbäraren skulle du fått posten ner körd någonstans.
Sedan verkar det vara väldigt moget beteende att hota med soft air gun.

Hej o hå, "privathus" smile

Ja,måste vara helt efterbliven,har han körkort???här har vi 12 lådor händer rätt ofta att bilar parkerar o denna sinnes slöa hindrar allas post,själv får han nog ingen?o då ska vi inte ha heller,går inte komma åt lådor från baksida heller..Post nord får mycket skäll,kanske beroende av efterblivna dårar,softair blev nån ijäl skjuten av polis när han viftade med...

Mew
27 februari 2020 · 2 157 Inlägg

delta6 skrev:

dappe89 skrev:
Haha du verkar ju allmänt efterbliven. Tycker seriöst synd om dig och dina medmänniskor. Hur svårt ska det vara att göra det enda vettiga och rätta, ställa bilen på en parkeringsplats? Förstår inte varför folk som du alltid måste tjafsa emot och bråka. Hade jag varit brevbäraren skulle du fått posten ner körd någonstans.
Sedan verkar det vara väldigt moget beteende att hota med soft air gun.

Hej o hå, "privathus" smile

Ja,måste vara helt efterbliven,har han körkort???här har vi 12 lådor händer rätt ofta att bilar parkerar o denna sinnes slöa hindrar allas post,själv får han nog ingen?o då ska vi inte ha heller,går inte komma åt lådor från baksida heller..Post nord får mycket skäll,kanske beroende av efterblivna dårar,softair blev nån ijäl skjuten av polis när han viftade med...

8 år gammal tråd... Förhoppningsvis har TS hunnit mogna lite under den tiden. smile

caromania Forummoderator
27 februari 2020 · 9 296 Inlägg

Jag tycker nog vi hänger lås på den.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang