Mer diesel bmw

Mattis6101
15 mars 2020 · 2 Inlägg

Tjenare folk säger att det inte går att få en bmw e39 525d från 2002 att sota/köla/svartrycka, Men det finns kcr box att koppla in. Så detta går inte ihop i mitt huvud hur ska jag göra? Allt är elektronisk styrd på denna modell och commonrail.

simlar
15 mars 2020 · 5 524 Inlägg

Varför vill du att den ska svartryka?
Sämre effekt, högre bränsleförbrukning och högre avgastemp vilket ger större risk för motorras.

Men ja alla dieselmotorer går att få att svartryka, gäller att skicka på tillräckligt med bränsle så den inte förbränner allt då svartröken är oförbränt bränsle.

Senast redigerat av simlar (15 mars 2020)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
caromania Forummoderator
15 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Man kan även bränna ett däck i baksätet och veva ner bakre sidorutorna. Då kommer det svartryka. Bäst funkar det om man håller 40km/h eller mer och håller en liten glipa på främre sidorutorna så inte svartröken sugs framåt när man kör. Iofs funkar det ändå men det är ganska frustrerande efter ett par minuter när man inte ser nåt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
viccoA
16 mars 2020 · 3 109 Inlägg

Jo, vill man visa att man har gjort en sur gammal holk ännu slöare.

Mattis6101
16 mars 2020 · 2 Inlägg

Haha slöare blir den ju inte kanske berorpå vad det är för motor men e d24tic blir ju inte direkt slöare med mer diesel smile men saken gäller det är epa traktor och det är ju göt när det svart rycker men jag vet inte vart jag ska börja med att få det svart rycka det ör så mycker el:(

Xebers76
16 mars 2020 · 2 265 Inlägg

Mattis6101 skrev:
Haha slöare blir den ju inte kanske berorpå vad det är för motor men e d24tic blir ju inte direkt slöare med mer diesel smile men saken gäller det är epa traktor och det är ju göt när det svart rycker men jag vet inte vart jag ska börja med att få det svart rycka det ör så mycker el:(

Det är inte "gött" för dem som åker bakom och ofrivilligt får andas in soten.

Om du inte redan märkt det så tycks du inte få någon hjälp med detta här tongue

Utmarks-Loke
16 mars 2020 · 5 833 Inlägg

Smart att vilja göra så med ett fordom som inte ens kan köra ifrån sitt eget sotmoln.

caromania Forummoderator
16 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Flyttade tråden till Övriga fordon.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Low
16 mars 2020 · 3 306 Inlägg

Skulle någon ha samma symptom, rekommenderar jag att spänna dom, blir stor skillnad!

Mew
16 mars 2020 · 2 157 Inlägg

Vill även lägga till, för att undvika förvirring i framtiden:

Rycka/rycker = skaka, skakar
Ryka/ryker = kommer rök

Det är en väsentlig skillnad på "Bilen ryker" och "Bilen rycker". smile

Xebers76
16 mars 2020 · 2 265 Inlägg

Mew skrev:
Vill även lägga till, för att undvika förvirring i framtiden:

Rycka/rycker = skaka, skakar
Ryka/ryker = kommer rök

Det är en väsentlig skillnad på "Bilen ryker" och "Bilen rycker". smile

Men jag vill ha en bil som svartrycker! sad

caromania Forummoderator
16 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Hacka inte på stavfel. Vi respekterar alla.
Tack!
Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Brådhis * Voff voff *
16 mars 2020 · 10 277 Inlägg

Mattis6101 skrev:
Haha slöare blir den ju inte kanske berorpå vad det är för motor men e d24tic blir ju inte direkt slöare med mer diesel smile

Jo, det blir den faktiskt. Det är så det (inte!) fungerar helt enkelt. Ryker det svart är förbränningen inte optimal och är förbränningen inte optimal har du tappat effekt... smile

Vad det gäller D24 så är det en dinosaurie i sammanhanget så där är liksom hoppet ute ändå... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
KolGruvan
16 mars 2020 · 1 450 Inlägg

Ja låg bakom en sådan häromdagen som svartrök sådär. Ja höll på att bli tokig ska ja säga för det luktade....satan..

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
caromania Forummoderator
16 mars 2020 · 9 296 Inlägg

KolGruvan skrev:
Ja låg bakom en sådan häromdagen som svartrök sådär. Ja höll på att bli tokig ska ja säga för det luktade....satan..

Ja, det är ett jävla oskick att sätta prylar ur spel på det sättet. Fullständigt obegripligt faktiskt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KolGruvan
16 mars 2020 · 1 450 Inlägg

caromania skrev:

KolGruvan skrev:
Ja låg bakom en sådan häromdagen som svartrök sådär. Ja höll på att bli tokig ska ja säga för det luktade....satan..

Ja, det är ett jävla oskick att sätta prylar ur spel på det sättet. Fullständigt obegripligt faktiskt.

Ja förstår inte riktigt vitsen med det heller ska ja säga.
Kan det va så att folk tycker det är häftigt kanske, eller att dom försöker imponera på personer .
Jag tycker det är löjligt iallafall. Mycket häftigare att ha en t.ex en stilren gammal Volvo med d24 som inte ryker nånting utan man hör bara det där härliga motorknacket.  Helst ska man starta den i -20 grader då låter det mysigt

Senast redigerat av KolGruvan (16 mars 2020)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
caromania Forummoderator
16 mars 2020 · 9 296 Inlägg

KolGruvan skrev:

caromania skrev:

KolGruvan skrev:
Ja låg bakom en sådan häromdagen som svartrök sådär. Ja höll på att bli tokig ska ja säga för det luktade....satan..

Ja, det är ett jävla oskick att sätta prylar ur spel på det sättet. Fullständigt obegripligt faktiskt.

Ja förstår inte riktigt vitsen med det heller ska ja säga.
Kan det va så att folk tycker det är häftigt kanske, eller att dom försöker imponera på personer .
Jag tycker det är löjligt iallafall. Mycket häftigare att ha en t.ex en stilren gammal Volvo med d24 som inte ryker nånting utan man hör bara det där härliga motorknacket.  Helst ska man starta den i -20 grader då låter det mysigt

Fyfan vad gammal du måste vara! big_smile

(Jag håller helt med.)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang