1634
Sök

Få projektbilen renoverad?

2 Inlägg
13 april 2020
Trådstartare
Tjenare,

Tänkte höra om det är någon här som vet hur man går tillväga om man vill ha sin projektbil renoverad till körbart skick?
Någon som gjort det?
Vad kan det kosta?

Är en Mustang 1967 Fastback som jag skulle behöva ha lite hjälp med.
Själva skalet, motor och växellåda finns. Mycket av de andra behöver dock införskaffas.

Tack på förhand!

6 227 Inlägg
13 april 2020
Har just den karossen och motorn något speciellt, emotionellt värde för dig? Annars skulle du tjäna stort på att köpa en färdigrenoverad mustang och sälja dina grejer till någon som vill renovera själv.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 348 Inlägg
13 april 2020
SnelV8Hest skrev:
Tjenare,

Tänkte höra om det är någon här som vet hur man går tillväga om man vill ha sin projektbil renoverad till körbart skick?
Någon som gjort det?
Vad kan det kosta?

Är en Mustang 1967 Fastback som jag skulle behöva ha lite hjälp med.
Själva skalet, motor och växellåda finns. Mycket av de andra behöver dock införskaffas.

Tack på förhand!

Har du bara kaross, motor och växellåda och ska skaffa allt annat så tippar jag på allt emellan 100000 och 300000. Kanske mer.
Håller med Utmarks-Loke.....sälj grejorna och skaffa en som är färdig, det blir nog billigare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 Inlägg
13 april 2020
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Har just den karossen och motorn något speciellt, emotionellt värde för dig? Annars skulle du tjäna stort på att köpa en färdigrenoverad mustang och sälja dina grejer till någon som vill renovera själv.

Vettemannen skrev:
Har du bara kaross, motor och växellåda och ska skaffa allt annat så tippar jag på allt emellan 100000 och 300000. Kanske mer.
Håller med Utmarks-Loke.....sälj grejorna och skaffa en som är färdig, det blir nog billigare.

Är en så speciell modell att jag inte vågar göra mig av med den därför skulle jag vilja ha den upprenoverad en gnutta.

Skulle endast vilja ha den uppfixad så mycket att den går igenom besiktningen bara.

Vet ni hur man isåfall går tillväga?
Ringer man närmaste garage eller finns det några speciallister man måste till när det är större projekt?

6 227 Inlägg
13 april 2020
Vanliga bilverkstäder håller inte på med sånt, det krävs en firma som håller på med äldre bilar. Det allra bästa är om du kan få tag på någon nyligen pensionerad bilmekaniker som har tråkigt med all sin fritid.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
13 april 2020
SnelV8Hest skrev:
Utmarks-Loke skrev:

Vettemannen skrev:

Är en så speciell modell att jag inte vågar göra mig av med den därför skulle jag vilja ha den upprenoverad en gnutta.

Skulle endast vilja ha den uppfixad så mycket att den går igenom besiktningen bara.

Vet ni hur man isåfall går tillväga?
Ringer man närmaste garage eller finns det några speciallister man måste till när det är större projekt?

Ta inte närmaste verkstad. Sök runt på nätet efter någon som är duktig på jänkare/mustanger. De har lättare att få tag i delar och är vana att skruva med bilarna smile Var beredd på att rätt verkstad/person kan finnas en bit bort. Var också beredd på att det kommer kosta mycket pengar, delarna är dyra i slutändan när de måste fraktas och tullas.

Regga dig på https://www.mustangclubsweden.org/ och gå in på forumet och fråga. Där finns folk som säkert har kontakt med någon de kan rekommendera. Har du facebook så kan du gå med i ett par grupper där. Muskelbilar i Sverige, Mustangsof sweden och classic mustang club. Så kommer det garanterat att lösa sig smile

Ubåtsingenjör
7 364 Inlägg
13 april 2020
finns ett ställe i Polen som gör helrenoveringar hyggligt billigt, och bra blir det också .... ska se om jag lyckas hitta det igen

Fri fart för ett fritt folk!
14 682 Inlägg
13 april 2020
det kommer kosta sjuka summor.   tyvärr är det svindyrt att låta andra skruva åt en..  och risken att bli blåst på ett eller annat sätt är väldigt stor tyvärr.

Kör fort så hinner inget hända...

158 Inlägg
13 april 2020
Det är oklart vad du vill göra. Först skriver du att du vill att någon bygger en bil runt dina delar. Sedan är det bara en ”gnutta” som ska fixas till inför besiktning.

Det är ganska stor skillnad på de två utgångspunkterna. Vad är det du vill ha gjort på bilen? Hur ser din budget för projektet ut?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 348 Inlägg
13 april 2020
Weaksauce skrev:
Det är oklart vad du vill göra. Först skriver du att du vill att någon bygger en bil runt dina delar. Sedan är det bara en ”gnutta” som ska fixas till inför besiktning.

Det är ganska stor skillnad på de två utgångspunkterna. Vad är det du vill ha gjort på bilen? Hur ser din budget för projektet ut?

Jaa, han hade ju bara kaross, motor och växellåda. Det är mycket som fattas!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 281 Inlägg
14 april 2020
Growe skrev:
det kommer kosta sjuka summor.   tyvärr är det svindyrt att låta andra skruva åt en..  och risken att bli blåst på ett eller annat sätt är väldigt stor tyvärr.

Precis som han säger.
En mindre firma så riskerar du garanterat att inte få det resultatet du önskar och en större firma så kommer det kosta en förmögenhet.
Om man ens hittar någon som är villig att ta sig an det då det är inte vanligt i Sverige att någon betalar för att göra ett sånt projekt.

Se till att ha papper på exakt vad du förväntar dig för resultat och löpande uppdateringar om kommande kostnader så både du och firman alltid är överens om vad som görs och till vilket pris.

Pbz i Uppsala är stora, funnits länge och dom gör väl alla möjliga projekt.

Sök