7307
Sök

Gick ner i tomgång ???

42 Inlägg
13 april 2020
Trådstartare
Va och kollade på en Skoda 1.2 2007 bensin 20kmil,  Och var med om en konstig upplevelse

Startade bilen och kollade under motorhuven, brukar oftas bara köpa gamla diesel bilar och då brukar jag alltid lossa oljepåfyllnings locket och kolla om det vevhusar mycket . Så med vana så gjorde jag samma sak här och lyfte på locket och då helt plötsligt gick bilen ner i varv och lät som att den skulle dö, men när jag satt på locket direkt så gick bilen som vanligt,

Ska de vara så på nyare bilar?
Om inte varför gjorde den så isåfall??

185 Inlägg
14 april 2020
Hmm skumt fel! Tror det har nånting med vakum eller liknande att göra, kan inte mycket om dieselmotorer då jag aldrig ägt en dieselbil själv.

5 919 Inlägg
14 april 2020
Alla VW bensinmotorer dom senaste 30åren gör så, går som ett arsel om man lossar oljepåfyllningslocket med motorn igång.
Har med vevhusventilationens konstruktion att göra.

Sålänge oljelocket inte sugs fast så man knappt kan lyfta det så är det inget fel.
Senast redigerat av simlar (14 april 2020)

Vettemannen
14 april 2020
Bonnpojken skrev:
Hmm skumt fel! Tror det har nånting med vakum eller liknande att göra, kan inte mycket om dieselmotorer då jag aldrig ägt en dieselbil själv.

Så här skrev TS: Va och kollade på en Skoda 1.2 2007 bensin 20kmil,  Och var med om en konstig upplevelse

/Benny

716 Inlägg
14 april 2020
Haha,lika kul varje ggn,ingen läser TS första inlägg!

42 Inlägg
14 april 2020
Trådstartare
Bonnpojken skrev:

Det var en bensin bil Skoda 1.2 mpi

42 Inlägg
14 april 2020
Trådstartare
simlar skrev:
Alla VW bensinmotorer dom senaste 30åren gör så, går som ett arsel om man lossar oljepåfyllningslocket med motorn igång.
Har med vevhusventilationens konstruktion att göra.

Sålänge oljelocket inte sugs fast så man knappt kan lyfta det så är det inget fel.

Jaha de var nått nytt.
Var en av anledningarna att jag avstog från att köpa bilen

Sök