Köra utan innerskärmar?

FabianTsi
16 april 2020 · 208 Inlägg

Antar att jag vet svaret på detta redan. Det går, men blir skitigt? Hur farligt är det? Helt hopplöst och bara för epaliknande modifiering eller kör seriösa människor också utan dessa? ❤️

Det gäller Skodan nedan.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
16 april 2020 · 4 917 Inlägg

Förr i världen körde man utan innerskärmar..
Det som händer är väl att rosten kommer att tugga snabbare i din stackars plåt om du inte rostskyddar den ..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Slash Saabifierad
16 april 2020 · 2 023 Inlägg

Kör du utan innerskärmar smutsar du ner under motorrummet rejält och du hör det mesta som dina däck sprätter iväg mot andra delar av bilen.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
torsen
16 april 2020 · 7 202 Inlägg

Enda, tycker jag, orsaken till att demontera innerskärmarna (inte hjulhusen) är att man vill kapa upp för större däck.

FabianTsi
16 april 2020 · 208 Inlägg

torsen skrev:
Enda, tycker jag, orsaken till att demontera innerskärmarna (inte hjulhusen) är att man vill kapa upp för större däck.

Är ju lite det jag försöker, eller sänka bilen rejält, hmblir ju samma effekt som större hjul ungefär.

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
jompazx
16 april 2020 · 291 Inlägg

Menar du plast innerskärmen?

FabianTsi
16 april 2020 · 208 Inlägg

jompazx skrev:
Menar du plast innerskärmen?

Ja

Skriver på mobil, därför det blir så mycket stavfel och skit. Dyselexin hjälper inte särskilt mycket heller. //Fabian
jompazx
18 april 2020 · 291 Inlägg

FabianTsi skrev:

jompazx skrev:
Menar du plast innerskärmen?

Ja

De har jag plockat ur på min bil pga sänkning och större fälgar. men till vintern när de verkligen gör nytta så sätter jag i dem igen då det ryms med vinterdäcken på bilen. Jag har även kletat underredsmassa på det området som exponeras. det rekomenderar jag starkt då dessutom dämpar ljud mycket. däcken slungar upp gruskorn som låter en del mot plåten. det låter tämligen mycket om man åker på en grusväg, och bidrar säkert till vägbrus när man åker fort.

torsen
18 april 2020 · 7 202 Inlägg

Att demontera (plast-)innerskärmarna är verkligen att avråda ifrån om man inte MÅSTE för större hjul eller massering av hjulhuskanten.
De flesta bilar har en förrädisk ficka bakom hjulen som brukar samla allsköns goja - saltblandad vintertid!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang