Var och regbesiktade min merca W211. Fick nedslag på dimljusen bak. Höger dimljus bak tänds. Besiktingsmannen mena på att vänster ljus också skulle lysa upp starkare - vad ja kommer ihåg. Inte säker.
När en av mina hobbybilar registrerades i Sverige (som flyttgods) av föregående(första) ägaren fanns varken dimbakljus, utvändiga backspeglar, sidoblinkers (eller solskydd och innerbelysning). Jag har utan anmodan kompletterat bilen med allt ovan utom sidoblinker och dimbakljus. 1990 års modell av mig nu ägd i drygt 25 år utan problem med besiktningen.
Hmm. tror att dimljus e´sånt man kopplar bort när man Reg. Besiktar.. finns inget krav på att dessa ska finnas. mvh/husse
Håller med här. Ur med lampan.
Om jag drar ur lampan på höger bak då får dimljusknappen inte heller indikera av/på. Och ja måste dessutom rycka säkringen ?
/lars
Är det ett frågetecken efter första meningen? Jag skulle säga nej. Varför skulle man bry sig om knappen? Det är funktionen som räknas. Samma med tutan. Du kan ju ha vilken knapp som helst kopplad till tutan så länge det finns en text eller bild ”signalhorn” osv.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.