Trodde man hjälpte till vid fråga men fel!

S3a
7 maj 2020 · 74 Inlägg

Gick med i detta forum för kolla på alla fina byggen.

Håller själv på uppgradera lite o är verkligen ingen mekaniker samt vill höra innan ja köper det bli fel.

Men ställt 2 frågor 1st som svarat men på skoj liksom

Så Sjukt besviken då ja e med andra forum om andra ämnen där hjälper vi till liksom,int här och det tycker ja e synd då ja hade flera funderingar men kört fast nu pga detta.

Tråkigt när jag väl har tid finns ingen hjälp serrö!

KolGruvan
7 maj 2020 · 1 450 Inlägg

S3a skrev:
Gick med i detta forum för kolla på alla fina byggen.

Håller själv på uppgradera lite o är verkligen ingen mekaniker samt vill höra innan ja köper det bli fel.

Men ställt 2 frågor 1st som svarat men på skoj liksom

Så Sjukt besviken då ja e med andra forum om andra ämnen där hjälper vi till liksom,int här och det tycker ja e synd då ja hade flera funderingar men kört fast nu pga detta.

Tråkigt när jag väl har tid finns ingen hjälp serrö!

Vad behöver du hjälp med?

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
trubbelturbo
7 maj 2020 · 1 457 Inlägg

I din tråd om Audi S3 fjädring har du fått massor av hjälp.

I din tråd om skruvar till växellådan har du inte fått några svar, kanske för att ingen riktigt vet, kanske för att några av användarna du frågat inte varit inloggade på över ett år.

I din tråd om fälgar och spacers så nämner du inte ens vad för bil du har. Som man frågar får man svar.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Mack Forum- och sitemoderator
7 maj 2020 · 26 133 Inlägg

Ställer mig frågandes jag också ärligt talat.

Har tittat lite i historiken och jag håller med tidigare talare - otydliga formuleringar/trådstarter över huvudtaget ger också otydliga svar. Det är liksom så det fungerar tyvärr.

Då jag personligen blev medlem här så försökte jag lusläsa forumreglerna innan jag postade något, i hopp om att inte göra något fel. Säger inte att det är ett måste, men en generell rekommendation.
Det, eller att titta på hur andra har skapat sina trådar och sedan följa deras exempel på upplägg.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
candyweiss
7 maj 2020 · 875 Inlägg

S3a skrev:
Tråkigt när jag väl har tid finns ingen hjälp serrö!

Så när du har tid så ska alla andra ha tid, eller vad menar du?

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
uhlin
7 maj 2020 · 2 834 Inlägg

Och inte svarar TS heller.

torsen
7 maj 2020 · 7 230 Inlägg

TS, sök i stället hjälp på Flashback.
Där kommer många och snabba svar.

caromania Forummoderator
7 maj 2020 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:
TS, sök i stället hjälp på Flashback.
Där kommer många och snabba svar.

Men väldigt sällan svar som är vettiga.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Brådhis * Voff voff *
7 maj 2020 · 10 275 Inlägg

caromania skrev:

torsen skrev:
TS, sök i stället hjälp på Flashback.
Där kommer många och snabba svar.

Men väldigt sällan svar som är vettiga.

Men kanske snabbare än här, och det verkar ju vara det viktiga... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Christian S
8 maj 2020 · 4 816 Inlägg

S3a skrev:
Gick med i detta forum för kolla på alla fina byggen.

Håller själv på uppgradera lite o är verkligen ingen mekaniker samt vill höra innan ja köper det bli fel.

Men ställt 2 frågor 1st som svarat men på skoj liksom

Så Sjukt besviken då ja e med andra forum om andra ämnen där hjälper vi till liksom,int här och det tycker ja e synd då ja hade flera funderingar men kört fast nu pga detta.

Tråkigt när jag väl har tid finns ingen hjälp serrö!

om du hade postat den här tråden https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=332848 på rätt ställe ( förslagsvis här https://www.garaget.org/forum/viewforum.php?id=26 under Chassi, bromsar, transmission och däck där man ska posta frågor om Allt som rör hjulupphängning och bromsar. Här ingår även modifikation av hjulupphängning/bromsar, samt ämnen om växellådor och däck. ) så hade du kanske fått svar för nu ligger den ner under Garaget - Support och nyheter och i under kategorin Tips, förslag och åsikter. där man precis som det står i beskrivningen posta trådar med Kritik och åsikter bör presenteras konstruktivt med förslag till förbättringar för att kunna tas på allvar. för att förbättra forumet INTE posta köpråds trådar, mektips osv som många verkar tro.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
torsen
8 maj 2020 · 7 230 Inlägg

caromania skrev:

torsen skrev:
TS, sök i stället hjälp på Flashback.
Där kommer många och snabba svar.

Men väldigt sällan svar som är vettiga.

Borde skrivit att jag var ironisk, ursäkta.

S3a
8 maj 2020 · 74 Inlägg

Ok har ni tryckt ner tillräckligt?😉
Ok känner ändå om så många läst men ej frågat för få det löst så hade ja ej behövt suttit väntat på svar för det gör jag iallafall,Och väntade på just svar för beställa däck till några R-Fälgar som ja sett på massa bilder så svaret finns här på sidan.
Har 30mil till Biltema tex enkel väg så kände slänga iväg frågor efter suttit o drägla över flera bilbilder där det ja funderar är gjort.
Ny på bilforum så Ursäkta om de tog fel.
Audin har fått hjälp och det va den gången ja gick på fick värsta feedback där,så nu blev ja undrande.Sorry!

Tänkt Sätta de mest vanliga 17" R-Fälgar   på 945a volvo.
Har tomma 4st fälgar ok tanke 235 bak 205 fram gärna så mycke gummi på som möjligt så 235/50/17 ev 55 om de få plats?
Fråga: Går detta få plats samt måste ja använda spacers Stlk i så fall för det ska bli snyggt?
Eller måste ja ha typ:235/35/17 Detta blir för hårt känner jag bilen används till vintersladd och 201Meter race sommar.
Kan ha formulerat mig galet igen,gjort ett Starkt försök på hjul frågan ok.

S3a
8 maj 2020 · 74 Inlägg

KolGruvan skrev:

S3a skrev:
Gick med i detta forum för kolla på alla fina byggen.

Håller själv på uppgradera lite o är verkligen ingen mekaniker samt vill höra innan ja köper det bli fel.

Men ställt 2 frågor 1st som svarat men på skoj liksom

Så Sjukt besviken då ja e med andra forum om andra ämnen där hjälper vi till liksom,int här och det tycker ja e synd då ja hade flera funderingar men kört fast nu pga detta.

Tråkigt när jag väl har tid finns ingen hjälp serrö!

Vad behöver du hjälp med?

Tack mannen.

jaka54
8 maj 2020 · 5 713 Inlägg

Hej!
Varför så breda däck(235)?!  Vägegenskaperna blir sämre. Sen när du skriver ,försök  formulera dig lite mer begripligt. Jag har svårt att förstå vad du menar när du skiver med talspråk. Detta bara ett tips i all
välmening smile. Naturligtvis ska du ställa frågor om vad som helst, de flesta av oss tycker det är roligt att kunna hjälpa till.

Senast redigerat av jaka54 (8 maj 2020)

granadadr
8 maj 2020 · 7 284 Inlägg

du kommer ångra dig om du dunkar dit fetbreda däck bak,, OM dem ej behövs för att man har en STARK maskin, men ärligt tvivlar jag på det i detta fallet,   och att man ger viss kritik är för konstruktiv kritik,  att man då lägger upp sina frågor på ett bra sätt,, alla kan tabba sig å dyl, me 2 smile  men då får man göra om smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
torsen
8 maj 2020 · 7 230 Inlägg

S3a skrev:
Ok har ni tryckt ner tillräckligt?😉
Ok känner ändå om så många läst men ej frågat för få det löst så hade ja ej behövt suttit väntat på svar för det gör jag iallafall,Och väntade på just svar för beställa däck till några R-Fälgar som ja sett på massa bilder så svaret finns här på sidan.
Har 30mil till Biltema tex enkel väg så kände slänga iväg frågor efter suttit o drägla över flera bilbilder där det ja funderar är gjort.
Ny på bilforum så Ursäkta om de tog fel.
Audin har fått hjälp och det va den gången ja gick på fick värsta feedback där,så nu blev ja undrande.Sorry!

Tänkt Sätta de mest vanliga 17" R-Fälgar   på 945a volvo.
Har tomma 4st fälgar ok tanke 235 bak 205 fram gärna så mycke gummi på som möjligt så 235/50/17 ev 55 om de få plats?
Fråga: Går detta få plats samt måste ja använda spacers Stlk i så fall för det ska bli snyggt?
Eller måste ja ha typ:235/35/17 Detta blir för hårt känner jag bilen används till vintersladd och 201Meter race sommar.
Kan ha formulerat mig galet igen,gjort ett Starkt försök på hjul frågan ok.

Du måste se till att fälgarna har:
rätt hålcirkel(bultcirkel på prosa)
rätt CB(centrumhål)
rätt ET(inpressningsdjup)

Vet du vad spacers är?
Vet du varför man monterar spacers?

Vad som är snyggt beror på vem du frågar.
Frågar du mig så är 235/85-15" TOYO Open Country M/T ett snyggt däck, som dessutom bullrar mindre än hälften av motsvarande Cooper, BFG eller andra M/T-däck.
Men om du ska impa på småbrudarna runt korvmojen ska det nog vara "Tyskstuk"!
För bästa komfort - så liten fälgdimension som går på(bromsoken), en bredd på max 225 - 235 mm , samt en profil på normala 60 - 70 %.

S3a
8 maj 2020 · 74 Inlägg

Tack för input,bra snack!
Ja kan va onödigt med så brett,rasar lättare ju.
Få gå ner i " köpa 16" på volvosäljare som har måtten, och få på tjockare däck för tänkte uppgradera till M5 stol men 20k st beg va för mycket $. Mycket gör jag åka mjukare ej vad som helst.haha.

Vill Tacka.💪

S3a
9 maj 2020 · 74 Inlägg

Om någon vet Max Tjocklek på en tex 17" fälg på en 945a höjd+bredd?

Och Max på 16" fälg?

Med svar på dessa frågor kan hjälpa mig tänkte ja.

S3a
10 maj 2020 · 74 Inlägg

Måste säga att DÄRFÖR blev ja paff när inte någon svara,men förstått jag va stressad bara så Ursäkt för stressen Forumet sett vilken Feedback ja fått nu i lite annat.

Tack ALLA!

jaka54
11 maj 2020 · 5 713 Inlägg

Hej!
Fortsätt fråga wink Men tänk på att inte används talspråk och sätt gärna ut komma och punkt så förstår vi dig lättare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang