Intresse för garage/mekplats i Norrköping?

JoeyJ
5 november 2015 · 502 Inlägg

Eftersom garageplatser verkar vara omöjligt att få tag på så tänkte jag kolla om det finns några fler i Norrköpingstrakten som är intresserade av att gå ihop och hyra något lite större?

Tanken är att hitta något med plats för 6-8 bilar där hyran blir runt 1500-2000kr/person/månad

Någon som skulle vara intresserad? cool

NIzmO Ollikkala Racing
5 november 2015 · 1 724 Inlägg

Av det jag hör från folk i trakten så finns ju intresset, problemet är ofta den ekonomiska situationen vilket kanske inte visar sig förrän efter ett tag och vips har man några lediga platser och hyran för resterande blir högre.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
JoeyJ
5 november 2015 · 502 Inlägg

Ja det är alltid ett problem, och där det fungerar bra är det kö för att få en plats..
Svårt att hitta vettiga lokaler nära stan för under 10k/månad så man blir ju beroende av att fylla upp platserna

DudeOfDarkness
11 februari 2016 · 3 Inlägg

Ping på denna! Letar såväl plats som egen lokal där fler får rum. Har ni hittat något?

JoeyJ
16 mars 2016 · 502 Inlägg

Nej tyvärr, hojta till om du får nys om något!

Sebastianb91
31 oktober 2016 · 67 Inlägg

Jag letar också garage i Norrköping kan tänka mig att dela. 
Har ni hittat något?

JoeyJ
28 februari 2017 · 502 Inlägg

Det verkar riktigt svårt, finns större lokaler att hyra men då ska man som sagt hitta vettigt folk man kan lita på.

Jag har ett mindre garage nu i stan, går att ställa upp två bilar och köra in en tredje framför, men det är lite krångligt att få ut den ena bilen.
Nackdelen är att svetsning, lackering osv inte är tillåtet.

För tillfället har jag två egna bilar i garaget men tanken är att sälja av ena nu i vår.
Helst skulle jag vilja hitta ett annat garage där man kan svetsa osv, men annars delar jag gärna det jag har med någon då det blir dyrt att ha det själv.
Hyran blir då 1700kr/person

Sebastianb91
8 maj 2017 · 67 Inlägg

Hej hej
Jag har en plats ledig i mitt garage bilder på det finns i mitt album här på garaget.

Det är ett varm garage alltid 18-20 grader med rinnande vatten i garaget pluss tillgång till toalett och mindre kök i samma byggnad.
1220kr månad per person då ingår värme,el och vatten.

Garaget ligger mellan linköping och linghem på gamla E4.

mathias_l
21 maj 2018 · 6 Inlägg

Vi är fyra personer som söker mekgarage i Norrköping nu eftersom vårat nuvarande blir uppsagt i sep. Så om det är fler som är i vår situation så har vi möjligheten att gå ihop.

mathias_l
30 juli 2018 · 6 Inlägg

Lokal för mek med tillgång dygnets alla timmar nära djurparken. Fem platser som delar på 200kvm. Finns en plats kvar.

1500kr/månaden kallhyra per plats
Uppvärmning med oljepanna och/eller ved, kostnad för bräsle tillkommer
Kostnad för el tillkommer

Mulltoa utanför
Gott om trefas och enfasuttag
Vatten finns att hämta i hus på gården
Stor kompressor ingår i hyran, tryckluftsslang finns framdragen till flera platser i lokalen

Alla som har tillgång till plats i lokalen har egna verktyg. Möjlighet finns att låna svets osv.

dantiberg
25 mars 2019 · 253 Inlägg

Jag har plats men utanför Skärblacka, letar något närmare stan. Tyvärr är Kolmården för långt bort. Verkar alltid finnas folk som letar i stan

mathias_l
28 mars 2019 · 6 Inlägg

Åby motorklubb har ju fina lokaler, vet inte om de har plats men som jag förstått det förväntas man delta i klubbverksamheten och hjälpa till med deras arrangemang o så om man ska ha plats där. För min del kändes det inte intressant men det kanske kan passa någon här som letar.

Annars så finns det ganska gott om stora lagerlokaler inne i Norrköping, men kvadratmeterkostnaden börjar någonstans runt 250kr kvm/år och lokalerna brukar vara mellan 600 och 2000 kvm. Även om det finns gott om folk som letar så är det svårt att dra ihop ett gäng på 15-20 personer utan att någon kommer få lägga mer tid på administration än på bilhobby.

Mekmolle
10 november 2019 · 1 Inlägg

Vi är också 3-4 som söker plats i stan eller runt i närheten för att akunna meka och jobba med bilar mm.

Kennyg57
3 december 2019 · 1 Inlägg

Jag har 2 lokaler centralt.
Vardera 223m2 fördelat i två plan.
Plan Bv med Port 4x4,5m = 111,5m2.
Entresol plan 1tr = 111,5m2.
Ingen svetsning eller lackering är tillåten.

dantiberg
29 maj 2020 · 253 Inlägg

Den här tråden håller sig vid liv. Jag letar mekplsts i Norrköping, har lite för långt till mitt nuvarande ställe. Jag är också villig att dela.

MERCAMEK
7 december 2020 · 1 Inlägg

Kapar också tråden, någon som har fått tag i något att hyra? Jag söker med ljus och lykta efter ett mek/uppställningsgarage

Rompe65
7 december 2020 · 2 Inlägg

Är intresserad här med

Halvar92
20 december 2020 · 458 Inlägg

Intresse finns från min sida med!
Letat bra garage i snart 8 år. Står fortfarande utomhus..

Bor i linköping men kan ta mig ett gäng mil I alla riktningar smile

Kia Ceed SW Gt-line "YOLO" (2017)
Volvo 343 "Hot Hatch" (1987)
nonpoint
27 december 2020 · 1 Inlägg

Även jag är intresserad av en mindre mekplats i närheten av Norrköping, behöver inte ha plats för att rymma en bil då syftet är att göra mindre svetsjobb enbart smile

Dantiberg2
24 februari 2021 · 19 Inlägg

Vi är många som letar men dåligt med lokaler tydligen big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang