Säljråd? "Vi köper din bil"

sfsfsfe
21 juli 2020 · 6 Inlägg

Tjena!
Köpte en nissan almera för ett riktigt bra pris och tänkte bli av med den gamla bilen peugot 307  (03) 2.0 134hk men den är inte helt problemfri.

Antipollutionfaul sedan några månader tillbaka.
Catalytic converter fault den senaste månaden. Motolampan blinkar, bilen börjar skaka och den kör ojämnt på 3 cylindrar för att sedan funka som den ska nästa dag. Förmodligen tändspolen som behöver bytas.
Tuta som lagats 3 gånger men fortsätter att glappa.
Kassa bromsar bak.
Behlver allmänt servas då det slarvats med de senaste året.
Besiktigast i september vilket den inte kommer klara...
Har svårt att se att någon vill ge några pengar för sk*ren och tänkte bara höra om någon har någon erfarenhet med sidor som "köper din bil, oavsett skick"?
Något att lita på eller mest skojare?

Senast redigerat av sfsfsfe (21 juli 2020)

SportPilot Ubåtsingenjör
21 juli 2020 · 7 229 Inlägg

Finns de som går att lita på, men de betalar inte bra... din bil får du max några hundralappar för, om de ens vill köpa den

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
sfsfsfe
21 juli 2020 · 6 Inlägg

SportPilot skrev:
Finns de som går att lita på, men de betalar inte bra... din bil får du max några hundralappar för, om de ens vill köpa den

Tack för snabbt svar!
Gjorde en värdering på nätet för någon vecka sedan och det landade runt
12 000kr... med den är bara baserad på reg nr, antal mil och inte med de beskrivna problemen. Känns som det sjunker rejält när personen som kollar bilen får se motorlampan/bromsarna och tutan... skroten blir man ju inte glad för.

SportPilot Ubåtsingenjör
21 juli 2020 · 7 229 Inlägg

Ja det är ju om bilen är fult fungerande, med felen du beskriver så är den tyvärr knappt värd något alls.

Testa att lägga ut den på blocket för 2500 så borde den försvinna och du får mer genom att göra så än att sälja till en bilhandlare smile

Eller så testar du att laga den själv, då får du ut mer.. men det är alltid en avvägning i om det är värt att göra det, både ekonomiskt och tidsmässigt

Senast redigerat av SportPilot (21 juli 2020)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
husseman
21 juli 2020 · 1 590 Inlägg

Hmm, en Peugeot 307 med dessa fel lär du inte bli rik på......fast utan dessa fel- hade den inte varit värd nåt ändå. Du ska nog va glad om nån muh**** köper skiten på blocket för några tusen tyvärr.

mvh/husse

panda666
21 juli 2020 · 4 250 Inlägg

@husseman, och varför skulle inte Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria vilja köpa pärlan? Den är ju i fint skick. Inte är de väl ts som försöker sälja sin skrothög till nån stackare?

Men för o vara seriös nu till TS så rekommenderar jag Kvd. Visst kostar det några tusen att få den såld men det finns alltid nån som kommer att buda på bilen och alltid nån som kommer vilja ha den. Skulle skippa blocket totalt då det är nästan slöseri med tid, folk kommer komma och ringa sönder dig och strula och bara vilja ha bilder och provköra, sen så kommer alla endå att pruta helvete. Pröva kvd  är mitt råd.

sfsfsfe
21 juli 2020 · 6 Inlägg

Är verkligen inte ute efter at lura på någon bilen men kan man få några tusenlappar för den är den är det bara ett plus. Är de de felet som jag tror med katalysatorvarningen går en ny spole för runt tusenlappen så någon kanske har ett intresse av att köpa den och laga den. Harvat med bilen fram och tillbaka till verkstan i några år nu och vill bara bli av med h*vetet.

fish Allfixare
22 juli 2020 · 1 475 Inlägg

Lägg ut den billigt och beskriv felen som är på den? Så blir du nog fri den. Tutan kan inte vara svårlagat, det andra är säkerligen katalysatorn eller möjligen någon lambdasond som är slut.

Vita_Vargen
22 juli 2020 · 1 281 Inlägg

panda666 skrev:
@husseman, och varför skulle inte Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria vilja köpa pärlan? Den är ju i fint skick. Inte är de väl ts som försöker sälja sin skrothög till nån stackare?

Men för o vara seriös nu till TS så rekommenderar jag Kvd. Visst kostar det några tusen att få den såld men det finns alltid nån som kommer att buda på bilen och alltid nån som kommer vilja ha den. Skulle skippa blocket totalt då det är nästan slöseri med tid, folk kommer komma och ringa sönder dig och strula och bara vilja ha bilder och provköra, sen så kommer alla endå att pruta helvete. Pröva kvd  är mitt råd.

Lägg upp en billig bil med lite fix så kommer du själv märka att du inte blir kontaktad av Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria. 95 % av meddelandena är "Kompis hämtar kontant ikväll"

Undantaget är väl Volvo(och säkert nått annat märke) där de finns bilintresserade som köper dom för att lära sig mecka eller för att fixa iordning och ha själv. Jag har sålt ~30-40 bilar i prisklassen under 10 000 så jag vet hur det ligger till wink

panda666
22 juli 2020 · 4 250 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

panda666 skrev:
@husseman, och varför skulle inte Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria vilja köpa pärlan? Den är ju i fint skick. Inte är de väl ts som försöker sälja sin skrothög till nån stackare?

Men för o vara seriös nu till TS så rekommenderar jag Kvd. Visst kostar det några tusen att få den såld men det finns alltid nån som kommer att buda på bilen och alltid nån som kommer vilja ha den. Skulle skippa blocket totalt då det är nästan slöseri med tid, folk kommer komma och ringa sönder dig och strula och bara vilja ha bilder och provköra, sen så kommer alla endå att pruta helvete. Pröva kvd  är mitt råd.

Lägg upp en billig bil med lite fix så kommer du själv märka att du inte blir kontaktad av Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria. 95 % av meddelandena är "Kompis hämtar kontant ikväll"

Undantaget är väl Volvo(och säkert nått annat märke) där de finns bilintresserade som köper dom för att lära sig mecka eller för att fixa iordning och ha själv. Jag har sålt ~30-40 bilar i prisklassen under 10 000 så jag vet hur det ligger till wink

Förstår vad du försöker säga och ja själv har också sålt mycket skrotbilar i tidigare liv/ålder men har haft i min erfarenhet lite mer blandat kundkrets än bara muhammed och ali. Har haft både göran och pontus samt ahmed och gänget. Visst lägger man ut nån bmw så ringer ali direkt och lägger man ut en 740 turbo project så ringer håkan istället. Men du förstår min poäng kanske:)

Till ts igen, pröva kvd om du inte vill ha det jobbigt med människor som kommer o prutar och slösar bort tid.

Vita_Vargen
22 juli 2020 · 1 281 Inlägg

panda666 skrev:

Vita_Vargen skrev:

panda666 skrev:
@husseman, och varför skulle inte Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria vilja köpa pärlan? Den är ju i fint skick. Inte är de väl ts som försöker sälja sin skrothög till nån stackare?

Men för o vara seriös nu till TS så rekommenderar jag Kvd. Visst kostar det några tusen att få den såld men det finns alltid nån som kommer att buda på bilen och alltid nån som kommer vilja ha den. Skulle skippa blocket totalt då det är nästan slöseri med tid, folk kommer komma och ringa sönder dig och strula och bara vilja ha bilder och provköra, sen så kommer alla endå att pruta helvete. Pröva kvd  är mitt råd.

Lägg upp en billig bil med lite fix så kommer du själv märka att du inte blir kontaktad av Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria. 95 % av meddelandena är "Kompis hämtar kontant ikväll"

Undantaget är väl Volvo(och säkert nått annat märke) där de finns bilintresserade som köper dom för att lära sig mecka eller för att fixa iordning och ha själv. Jag har sålt ~30-40 bilar i prisklassen under 10 000 så jag vet hur det ligger till wink

Förstår vad du försöker säga och ja själv har också sålt mycket skrotbilar i tidigare liv/ålder men har haft i min erfarenhet lite mer blandat kundkrets än bara muhammed och ali. Har haft både göran och pontus samt ahmed och gänget. Visst lägger man ut nån bmw så ringer ali direkt och lägger man ut en 740 turbo project så ringer håkan istället. Men du förstår min poäng kanske:)

Till ts igen, pröva kvd om du inte vill ha det jobbigt med människor som kommer o prutar och slösar bort tid.

KVD vill ju ha 3-4 000 i avgifter, sälja en bil värd 2-3 000 där är mao en förlustaffär.

panda666
22 juli 2020 · 4 250 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

panda666 skrev:

Vita_Vargen skrev:

Lägg upp en billig bil med lite fix så kommer du själv märka att du inte blir kontaktad av Tobias, Mattias, Kostas, Robert, Annika, Gösta eller Maria. 95 % av meddelandena är "Kompis hämtar kontant ikväll"

Undantaget är väl Volvo(och säkert nått annat märke) där de finns bilintresserade som köper dom för att lära sig mecka eller för att fixa iordning och ha själv. Jag har sålt ~30-40 bilar i prisklassen under 10 000 så jag vet hur det ligger till wink

Förstår vad du försöker säga och ja själv har också sålt mycket skrotbilar i tidigare liv/ålder men har haft i min erfarenhet lite mer blandat kundkrets än bara muhammed och ali. Har haft både göran och pontus samt ahmed och gänget. Visst lägger man ut nån bmw så ringer ali direkt och lägger man ut en 740 turbo project så ringer håkan istället. Men du förstår min poäng kanske:)

Till ts igen, pröva kvd om du inte vill ha det jobbigt med människor som kommer o prutar och slösar bort tid.

KVD vill ju ha 3-4 000 i avgifter, sälja en bil värd 2-3 000 där är mao en förlustaffär.

Desto dyrare bil man säljer dessto mer tar kvd ja men har sett riktiga skrothögar som säljs där för ganska högt pris. Har sj sålt skrot via dom som ja trodde aldrig ja skulle få så mycket för dom. Bilar har sålts där för ganska mycket och utan att ens ha hjul alls eller fungerande motor eller låda. Tror inte det kostar nått ifall ts prövar, om man inte är nöjd med typ 3 om auktioner så kan man ta tbax sin bil utan att betala va ja vet.

torsen
22 juli 2020 · 7 236 Inlägg

Varför inte prova med en annons hos Peugeotklubben?
Där finns säkert någon som vill ha för reservdelsplock.
Eller har en ännu sämre bil än din, och vill ha sin för reservdelsplock till din bil.
Annons där gallrar i alla fall bort de flesta MENA.
Kanske även en annons hos Citroenklubben?
Peugeot och Citroen är ju syskon, så något kanske finns för en Citroenägare.

Tror varken "KVD" eller "Vi köper din bil" är intresserade av en så gammal och dessutom defekt bil.
Blocket = MENA!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang