Första bil

Kajs123
21 juli 2020 · 1 Inlägg

Hej!
Ska snart köpa min första bil och behöver lite råd från er bil kunniga. Jag har kollat på BMW 116 och 118 framför allt för storleken märket och att dom drar lite. min budget är max 40 tusen. Är Bmw Dyrare att laga än andra bilar? ni som har BMW 116 118 vad tycker ni? några problem med kamkedjor osv. Skriv andra alternativ på bil modeller och allmänna råd till en 17 årig tjej!

torsen
22 juli 2020 · 7 235 Inlägg

Kajs123 skrev:
Hej!
Ska snart köpa min första bil och behöver lite råd från er bil kunniga. Jag har kollat på BMW 116 och 118 framför allt för storleken märket och att dom drar lite. min budget är max 40 tusen. Är Bmw Dyrare att laga än andra bilar? ni som har BMW 116 118 vad tycker ni? några problem med kamkedjor osv. Skriv andra alternativ på bil modeller och allmänna råd till en 17 årig tjej!

Med den budgeten och det önskemålet om bil blir du snabbt en autodidakt bilmekaniker eller utfattig.
En BMW köper man ny och behåller så länge man har garanti - INTE begagnad.
Höj blicken och kolla in Honda, Toyota, Suzuki eller Mazda - om du ska ha bilen som fortskaffningsmedel.

SportPilot Ubåtsingenjör
22 juli 2020 · 7 229 Inlägg

BMW 118 är en riktigt trevlig bil smile den går billigt och är relativt driftsäker. Den är inte lika skottsäker som en Toyota, men i gengäld så får du inte kronisk huvudvärk utav att köra den

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Utmarks-Loke
22 juli 2020 · 5 836 Inlägg

Undvik helst 116i, de är undermotoriserade och oftast dåligt utrustade. 118i är ett bra val. De hade lite problem med kamkedjor ett tag men nu har nog de kedjor som skulle gå av gjort det för länge sedan. För övrigt bra bilar som inte går sönder oftare än andra. Jag köpte min 118d med 20.000 mil, nu är den uppe på 29.000 och på dessa tre år har ingenting dyrt gått sönder. Några småfel bara, samt underhåll i form av bromsbelägg och skivor. Och de smågrejer som gått sönder har varit enkla och roliga att byta själv. Men undvik fyrhjulsdrift och automatlåda och annat som blir dyrt om det går sönder.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang