Läcker in vatten - Passat 1.8T årsmodell 03

bewllah
14 november 2015 · 5 Inlägg

Hej alla fordonskunniga! Jag har ett stort problem med min bil. Det läcker in vatten någonstans, det blir superblött på golvet vid passagerarsätet och i baksätet, nästan inget under förarsätet. Det är inte blött i handskfacket, men på golven är det dyngsurt.

Vi har testat att en sitter inne i bilen och den andra spolar bilen med vatten på olika sätt men det blir inte blött då. Vi har funderat på om det kommer underifrån bilen, men det blir blött när det regnar även om bilen står still på parkeringen, därför bör det ju inte komma underifrån. Framrutan är nybytt men problemet fanns redan innan det. Är det någon som har haft liknande problem eller har någon tanke på vart det kan komma ifrån?

Tack på förhand smile

Ändrade din rubrik en aning.

Med vänlig hälsning mod.

Xebers76
14 november 2015 · 2 265 Inlägg

Om det inte går att se får man tillslut riva ut hela inredningen för att kunna se vart det rinner in

Kolla rännan framför vindrutan där batteriet sitter, sitter ett dräneringshål under batteriet som sätter igen ibland och då kan det svämma över

bewllah
14 november 2015 · 5 Inlägg

Suck det var det jag var rädd för... Ska kolla rännan iaf, tack för tipset så hoppas jag det är där problemet sitter!

CC72
14 november 2015 · 1 661 Inlägg

Du måste ta bort batteriet för att se dräneringen. Är ett enkelt jobb så inget att oroa sig för.

Evildan
14 november 2015 ·

Mod: Det här är väl knappast motorteknik?
Flyttar tråden för den här gången men posta gärna rätt fortsättningsvis.

Seger Bilmekaniker
14 november 2015 · 29 Inlägg

Kan vara tätningen som sitter under hållaren till kupéfiltret i torkardiket. Lossa hållaren så ser du om tätningen är skadad.

Fjellner
15 november 2015 · 245 Inlägg

Garanterat dräneringen under batteriet.
Jag hade X-antal cm med vatten på passagerarsidan i min passat till följd av att dräneringen under batteriet var täppt.

Det är ungefär lika standard som lysande motorlampa.

Muttley
15 november 2015 ·

Dörrarna är vanliga att de läcker in med.  Tätningarna i hela jäkla bilen brukar ge upp.  Samma med bakluckan.
Börja med torpeden den är enklast. Sen får du gå på dörrarna.

Glansen
28 juli 2020 · 1 310 Inlägg

Jag har samma problem! Inget vid batteriet iallfall !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang