Vart kan man försäkra ombyggt fordon??

widebody
26 juni 2007 · 40 Inlägg

har försökt o helförsäkra min bil men det har inte gått så bra..visst helförsäkring har ja men om ja skulle krocka bilen så lagar dom upp den med orginal delar sa dom på länsförsäkringar..någon som vet någon försäkringsbolag som tar ombyggda bilar??

Audi A4 (2008)
Volkswagen Golf 1,9 tdi "GreenXtrem" (2000)
haxer Proljece?
26 juni 2007 · 1 464 Inlägg

antagligen så måste du regga den till hemmabygge sedan försäkra?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Buggsan Samlare
26 juni 2007 · 82 Inlägg

Jag hittade inget bolag som det var lönt att helförsäkra hos. Alla jag frågade skulle ersätta med orginalgrejer. Å min är typad om sombyggt fordon. Men lycka till. Å säg till om du hittar nåt bolag. ISF är jag kanske intresserad jag med.

sir_daniel www.kudoz.se
26 juni 2007 · 3 802 Inlägg

är den typad med grejorna borde det rent logiskt vara "orginalgrejorna" som sitter på?
entusiastförsäkra går ju, men då brukar man vara tvungen att ha alla försäkringar eller åtminstone hemförsäkring o bilförsäkringar via dem.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
26 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Bilsport och MC specialförsäkringar? 046-området om jag inte minns fel.
Ring och kolla, men det är de jag spontant kommer att tänka på som borde kunna ta den, jag skrev en stor försäkringsspecial nyligen som iofs gällde jänkare men klubben jag skriver för har medlemsbilar från 20-tal till 2007 så veteranförsäkring täcker inte allas behov... Har för mig att dessa skulle kunna funka.
// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Ombyggd850
1 september 2020 · 1 Inlägg

Har också problem med detta, men min är registrerad som ombyggt fordon
En 850 - 94 till en T5a med s70 front och bak ända,300hk, bmw540 bromsar och gjorda förstärkningar mm. Tips på något bolag som vill försäkra bilen

torsen
2 september 2020 · 7 234 Inlägg

Har försäkrat flera bilar, som varit mer eller mindre ombyggda, hos Folksam.
Visserligen flera år sedan.
I mitt fall har jag av Bilprovningen fått infört i "handlingarna": Bytt motor, bytt kaross etc.
Men har dock aldrig utnyttjat försäkringarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang