Bränslepump NG Saab 9-5, 2010. Var hitta?

Micke_wth
13 september 2020 · 18 Inlägg

Hej, är på jakt efter en ny bränslepump till en Saab 9-5 2010 bensin/etanol 220 HP. Har kollat skruvat, trodo, saabparts och ett gäng av de tyska shopparna men kan inte hitta någon.

Nån som har tips om var de finns att köpa?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 september 2020 · 4 917 Inlägg

Får man fråga om du kikat inuti för att se om det "bara" är en baggis att fixa..?
Lilla jag fixade faktiskt en gammal bränslepump från -67, och det var bara ett par kontakter som bränt ihop, och DET kunde en tunn fil fixa..

Senast redigerat av axxet (13 september 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Presidento Of World
13 september 2020 · 3 331 Inlägg

Leta upp en Opel Insignia 2.0 turbo ta regnr och beställ

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Micke_wth
13 september 2020 · 18 Inlägg

axxet skrev:
Får man fråga om du kikat inuti för att se om det "bara" är en baggis att fixa..?
Lilla jag fixade faktiskt en gammal bränslepump från -67, och det var bara ett par kontakter som bränt ihop, och DET kunde en tunn fil fixa..

Nej det har jag inte. Om jag fattat det rätt finns det ingen inspektionslucka under baksätet man kan lyfta på utan hela tanken måste ner.

Bilen har dött två gånger under färd och en mekaniker spekulerade i om det kunde vara pumpen. När bilen har dött här den startat igen när man vridit om nyckeln.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
13 september 2020 · 4 917 Inlägg

Man skulle kunna koppla en voltmeter på ett lämpligt ställe och övervaka om det kommer spänning hela tiden..För har man det och bilen stannar så vet man kanske lite bättre i s f att chansbyta..
Skulle spänningen försvinna plötsligt under färd, så är det ju inte pumpen..

Senast redigerat av axxet (13 september 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang