Vänster strålkastare helljus hela tiden

Qwaspen
7 oktober 2020 · 13 Inlägg

Noterade att vänster strålkastare lyste starkare än min högra när jag parkerade bilen. När jag slår på helljus så ändras inte vänster, men höger lyser starkare. Det verkar alltså som att vänster strålkastare lyser som helljus hela tiden. Ska det vara så eller vet någon vad problemet kan vara? Jag har en Audi A4 Allroad 2013.

simlar
8 oktober 2020 · 5 524 Inlägg

Antar det är bi-xenon då det låter som att "ögonlocket" fastnat i helljusläge.

Har du otur är det byte av strålkastaren som gäller.
Har dock varit med om att glas från en xenonlampa som exploderat fastnat i "ögonlocket" och gick då att skaka ut efter jag tog ut strålkastaren.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Qwaspen
8 oktober 2020 · 13 Inlägg

simlar skrev:
Antar det är bi-xenon då det låter som att "ögonlocket" fastnat i helljusläge.

Har du otur är det byte av strålkastaren som gäller.
Har dock varit med om att glas från en xenonlampa som exploderat fastnat i "ögonlocket" och gick då att skaka ut efter jag tog ut strålkastaren.

Ja precis det är bi-xenon. Okej jag får testa att skaka lite och hoppas på att den hoppar loss. Tack!

Qwaspen
8 oktober 2020 · 13 Inlägg

simlar skrev:
Antar det är bi-xenon då det låter som att "ögonlocket" fastnat i helljusläge.

Har du otur är det byte av strålkastaren som gäller.
Har dock varit med om att glas från en xenonlampa som exploderat fastnat i "ögonlocket" och gick då att skaka ut efter jag tog ut strålkastaren.

Jag bankade lite runt strålkastaren och då lossnade den, men när jag slår på helljus  så fastnar den igen..

simlar
8 oktober 2020 · 5 524 Inlägg

Qwaspen skrev:

simlar skrev:
Antar det är bi-xenon då det låter som att "ögonlocket" fastnat i helljusläge.

Har du otur är det byte av strålkastaren som gäller.
Har dock varit med om att glas från en xenonlampa som exploderat fastnat i "ögonlocket" och gick då att skaka ut efter jag tog ut strålkastaren.

Jag bankade lite runt strålkastaren och då lossnade den, men när jag slår på helljus  så fastnar den igen..

Då är det nog tyvärr byte av strålkastaren som gäller.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Qwaspen
17 oktober 2020 · 13 Inlägg

Det löste sig med lite WD40

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang