Köpråd Golf R Audi S5 Audi S3 Bmw 335i

amazinjoey
25 oktober · 854 Inlägg
#21

Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

trubbelturbo
25 oktober · 1 185 Inlägg
#22

amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig

?

¯\_(ツ)_/¯
amazinjoey
25 oktober · 854 Inlägg
#23

Ett alternativ till bilarna OP listar. Han vill ha en rolig bil att äga men som är billig samtidigt, det får man tyvärr inte med de tyska bilarna han listade...

Senast redigerat av amazinjoey (25 oktober )

1Adrian1
25 oktober · 296 Inlägg
#24

amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.

mitko
25 oktober · 21 Inlägg
#25

Kan bara säga så här själv så äger jag en 335i f30 2012 haft bilen nu i 2 år ända jag fått bytta på den är en spridare och då har jag kört den med steg 2+ mhd sen dag ett

mitko
25 oktober · 21 Inlägg
#26

Tycker du ska ta och provköra en M140
B58 motorn är helt fantastisk redan som original sen med lite trim blir den ett monster Google lite på M140 mhd tuning

SportPilot skånsk högflygande adel
26 oktober · 6 712 Inlägg
#27

Utav de du listade så hade jag om jag valt med hjärtat tagit s5an, men om hjärnan ska få assistera så hade valet fallit på BMWn

Sebastianaudi
27 oktober · 14 Inlägg
#28

Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober · 13 380 Inlägg
#29

Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?


Nu börjar det. Som moderator har jag ingen åsikt och ber er hålla en hyfsad nivå på inläggen framöver. /H

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Cuefa Kungen av dagspendlande.
27 oktober · 2 958 Inlägg
#30

1Adrian1 skrev:

amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.

Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis.
Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande smile
Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober · 13 380 Inlägg
#31

Cuefa skrev:

1Adrian1 skrev:

amazinjoey skrev:
Som sagt, hyundai i30N, 275hk och bakhjulsdriven, trimmar bra och är driftsäker. Samt så är försäkringen billig


Honda civic type r är oxå ett bra val.

i30 N är inte bakhjulsdriven.

Misstänker att bilen som avses med detta är Hyundai Genesis.
Den är bakhjulsdriven och borde kunna vara underhållande smile
Sen är väl frågan hur driftsäker en koreansk busbil är... ^^

Kan bara svara för en i30N Performance. Den har rullat snart i 3 år utan något fel alls. Och den har gått hårt, mycket hårt. Men den togs ut som en ny bil. Så ingen vet hur de är på äldre dagar. KIA Stinger är givetvis kul de med ( bra tider på ringen) då den mesta kraften går till bakhjulen men de spräcker nog budget. En VAG är billigare.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
amazinjoey
27 oktober · 854 Inlägg
#32

Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller

Senast redigerat av amazinjoey (27 oktober )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober · 13 380 Inlägg
#33

amazinjoey skrev:
Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller

Lite OT men har den några options? Eller är det en standard 3.3? Nyfiken då jag jobbar med dessa.

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
amazinjoey
27 oktober · 854 Inlägg
#34

Hybrid_ skrev:

amazinjoey skrev:
Blandade ihop Kia stinger och i30N Performance, hade för mig i30n hade awd med fokus på bakhjulen smile Ny I30N går riktigt nice!

Polaren har en Kia stinger 3.3 som har gått hårt senaste två åren, den 8000+ mil. Inga problem hittils


OP vill ju ha billig att äga med minst problem. Då är det koreanskt eller japanskt som gäller

Lite OT men har den några options? Eller är det en standard 3.3? Nyfiken då jag jobbar med dessa.

Tror fullspeccad (?) inte expert men den har panorama brembo etc. 370hk

Används som tjänstebil

1Adrian1
27 oktober · 296 Inlägg
#35

Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

135i eller m135i? Stor skillnad mellan de smile

clabbe14
28 oktober · 48 Inlägg
#36

Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen.
Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde.
Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre.
/Hälsningar Claes

SportPilot skånsk högflygande adel
28 oktober · 6 712 Inlägg
#37

clabbe14 skrev:

Sebastianaudi skrev:
Det står mellan golf r eller 135i. Jag testade BMW-n och tyckte inte den var så skön Att sitta i. Låg och ratten var låg. Kändes rymligare med golfen. Ska tilläggas att jag är 193cm. Så rymlighet är viktigt.

Men ni som har koll på golf och 135. Vilken är mest pålitlig, billigast att äga och har minst problem?

"Billigast" vet jag väl inte om någon av dessa bilar är, men du bör ta med i beräkningen det som är absolut dyrast med att äga en bil : värdeminskningen.
Den ronden tror jag att golfen vinner, de tycks stå sig bra (allt är relativt) i värde.
Det fokuseras ofta på bränsleförbrukning, försäkring och servicekostnader när värdeminsningen kan vara 25-100 kr/mil ibland ännu värre.
/Hälsningar Claes

en m135 ökar mer eller mindre i värde, de har redan fått kultstatus

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang