En th700 (som det är i en -88 ) har ingen vacuumstyrning utan styrs bara med hjälp av TV-vajern (kickdownvajer). Den ska vara helt sträckt vid fullgas (det är mycket viktigt, testa lämpligen med motorn avstängd) Lådan måste ha rätt oljenivå, kollas med motorn på tomgång och oljan ska vara klarröd och inte lukta bränt.
Men som tidigare sagt så har nog nånting hänt i lådan, tror inte att lamellpaketet är utslitet för då skulle det inte kommit så plötsligt men det krävs nog renovering i vilket fall.
Om det läcker bromsvätska så är det problem med bromsarna o inget annat. Den lilla burken med atf-olja under huven är till styrservooljan. Det finns inga externa behållare eller servogrunkor till lådan., endast den tidigare nämnda vajern och växellänkaget. Lockupen i lådan (en th700 är 4-stegad + lockup, kan alltså uppfattas som 5 växlar) styrs elektriskt via ett gäng givare i lådan och styrboxen till insprutningen. Fungerar inte lockupen kommer lådan bli överhettad tämligen omgående och ganska snart haverera.
Senast redigerat av henke_99 (6 februari 2011)
Den som spar han har, fast inte lika roligt...