Erfarenheter av Kangoo?!!

AudiS LicensSvetsare
4 april 2007 · 280 Inlägg

Körde en sproilans ny som firmabil, gick inte o öppna bakluckan, helkass, massa annat skit, hatade verkligen bilen, ska fundera lite över vad det var!

*Bakluckan
*Tanklocket ville inte som jag ville.

Senast redigerat av AudiS (4 april 2007)

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Janne
4 april 2007 · 252 Inlägg

Ställer mig till den skaran som håller med om MYCKET varierande kvalite. Vissa funkar hur bra som helst, andra blir kompisarna tvungna att putta igång utanför chefens fönster för att motivera köp av annat märke.
Har även en del info från firman som servar postens bilar. Vissa bilar rullar jämnt, andra håller knappt mellan posten och verkstan.
Det säjjs att det är välldigt kort kamremsbyte intervall på diseln? Stämmer detta? PM tack.

//Janne
djRob
4 april 2007 · 184 Inlägg

Jobbar på Posten kan inte prata gott om Kangoon, Automat låda är rent skräp dom rasar titt som tätt,Allmänt så är väl 1.6 pigg inne istan fast inte så spec rolig att köra fort.1.4 är riktigt jävla trött 0-100 känns det som 40 sec, Sen är kvaliten halvan plastig, lite el fel med elhisar, lås som fryser på vintern. säkert mer som ja har glömt. Bilen är renskräp

Mack Forum- och sitemoderator
4 april 2007 · 26 147 Inlägg

HardcoreHunny skrev:

AirOne skrev:

Glempa156 skrev:
Vi kör Kangoo på jobbet. Har rullat snart 4000 mil på lite mer än ett år. Enda som har hänt är en punktering. Håller fint och sådant. Har inget negativt att säga om den.

Mvh "plattsättarn"

Nu är det ju som sagt posten jag tar upp - igen? - men det känns inte som nån vidare
kvalite när bilarna pajar en efter en efter bara ett par tusen mil?
Farsans - som också är brevbärare - kangoo skar ihop efter 3000 mil. En jobbarkompis
fick backa tillbaka in på infarten då bilen bara gått 4000. Häromveckan pajade ett par
växellådor varav den ena gick att laga lite temporärt.
Det komiska är att det alltid är dom nya bilarna som går sönder. Vi har ett par kvar
som gått alldeles för långt för att vårt avtal ska gälla om de går sönder, men det är
just dem som funkar!
Men som sagt. När de väl funkar så är de roliga att köra och är pigga...i början. Men
jag skulle aldrig...aldrig...aldrig köpa en privat. Då går jag nog hellre med all
packning lastad på ryggen tongue

Det e kanske dax å fråga sig hur brevbärare kör egentligen?!?! winkwinkwink

Hahaha jadu. Min far är brevbärare likaså och han är definitivt inte typen som
"våldskör". Snarare tvärtom. Bilen han kör måste nästan vara igensotad i stället smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Amaronsky
4 april 2007 · 50 Inlägg

Jobbar som volvo och reanault mekaniker jag=)....pillar dagligen med kangoo...e det något spec du undrar över???PM:a isf

Älskar arbete, kan titta på de i timmar...
simpann Living in the fastlane
4 april 2007 · 128 Inlägg

Kör Kangoo i jobbet, (Posten) och jag måste säga att de går sönder rätt ofta, men sen så kör ju brevbärare som vi kör också tongue

Är Bensinare med Automatlåda 1.6liters 16v vi använder på jobbet, de är ganska pigga faktiskt, finns ju även många andra företag som kör dessa bilar så nåt bra borde de ju va smile

TeddyBizon
30 december 2020 · 1 Inlägg

Hur är det med kamremmsbyten på Kangoon? Eller har den kamkedja?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 december 2020 · 14 048 Inlägg

Dagens trådlyft...nästan 14 år!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
30 december 2020 · 4 388 Inlägg

Ja,gäller att läsa föregående inlägg!

trubbelturbo
30 december 2020 · 1 460 Inlägg

Vad är problemet? Tråden är relevant och sökfunktionen har använts som sig bör...

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang