Motorlampan lyser passat-09 tdi 140 hk

Ronney
30 januari 2021 · 7 Inlägg

Hej
Finns det någon som vet felet? Felkod: Sugrörsspjällspostionssensor (härligt ord😀)
orimlig signal. Motorstyrningslampan lyser konstant nu, förut kunde man köra på höga varv ett tag så slocknade den. Verkstaden hade tänkt renegera (heter det så tro?) katalysatorn men det var ej nödvändigt. Den lokala verkstaden vill helst inte börja felsöka utan hänvisar till auktoriserade verkstaden. Dit vill jag helst inte så provar här först om det finns någon teori vad felet kan vara. När verkstaden raderade felkoden så körde jag 2-3 mil innan lampan tändes igen.

Ronney
30 januari 2021 · 7 Inlägg

Tackar för länken, är ny medlem och inte vän med funktionerna, tycker sidan känns lite svårnavigerad för en nybörjare. Försökte hitta sökfunktion för gamla trådar då jag misstänkte att det fanns en tråd sedan tidigare.

Xebers76
31 januari 2021 · 2 265 Inlägg

Jag har använt denna sidan nästan dagligen i över 10 år nu och är fortfarande förvirrad av upplägget så förstår dig xP

Länken gav stabil information där, full poäng på den!

Myhran
31 januari 2021 · 452 Inlägg

Jag sökte inte på sidan heller gjorde en Google sökning på p2015 som jag antar är din felkod och då kom garaget upp som första träff och tyckte den va informativ till ditt problem,

Hoppas det löser dina problem ibland räcker det inte att montera denna men till 99%.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 januari 2021 · 13 736 Inlägg

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph … 015/008213  Rosstech är sidan som gäller för vag bilar    både beskrivning vad som är tänkbara fel  och somna saker står i stort sätt alltid när man söker upp felkoden

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
simlar
31 januari 2021 · 5 524 Inlägg

Köp ett "P2015 bracket" från Ebay, ca 150kr i delar och en stunds arbete så lär det funka för dig smile
Noga att kolla om du har aluinsug eller plastinsug då det är olika klossar som behövs.
Betydligt enklare att montera klossen på bilar med aluinsug.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Ronney
31 januari 2021 · 7 Inlägg

Growe skrev:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213  Rosstech är sidan som gäller för vag bilar    både beskrivning vad som är tänkbara fel  och somna saker står i stort sätt alltid när man söker upp felkoden

Tackar för infon 😀

Ronney
31 januari 2021 · 7 Inlägg

simlar skrev:
Köp ett "P2015 bracket" från Ebay, ca 150kr i delar och en stunds arbete så lär det funka för dig smile
Noga att kolla om du har aluinsug eller plastinsug då det är olika klossar som behövs.
Betydligt enklare att montera klossen på bilar med aluinsug.

Tackar för tipset😀

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang