Spekulant har TOTALFÖRSTÖRT våran bil!

Mack855
11 maj 2018 · 1 354 Inlägg

JonnieLahti skrev:
Muppen har garanterat hällt i olja eller en annan främmande vätska ner i inloppsröret mellan turbo och luftmassemätare, eller eventuellt ner i vevhusslangen som går till inloppet eller nån annan slang innan spjällhuset, gör en polisanmälan om skadegörelse?

Jag tänkte det men sen sa min fru att om polisen inte ens har tid att utreda våldtäkter så blir detta fall bara lagt i ”att göra senare” högen.

panda666
11 maj 2018 · 4 228 Inlägg

Mack855 skrev:

JonnieLahti skrev:
Muppen har garanterat hällt i olja eller en annan främmande vätska ner i inloppsröret mellan turbo och luftmassemätare, eller eventuellt ner i vevhusslangen som går till inloppet eller nån annan slang innan spjällhuset, gör en polisanmälan om skadegörelse?

Jag tänkte det men sen sa min fru att om polisen inte ens har tid att utreda våldtäkter så blir detta fall bara lagt i ”att göra senare” högen.

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 maj 2018 · 14 007 Inlägg

panda666 skrev:

Mack855 skrev:

JonnieLahti skrev:
Muppen har garanterat hällt i olja eller en annan främmande vätska ner i inloppsröret mellan turbo och luftmassemätare, eller eventuellt ner i vevhusslangen som går till inloppet eller nån annan slang innan spjällhuset, gör en polisanmälan om skadegörelse?

Jag tänkte det men sen sa min fru att om polisen inte ens har tid att utreda våldtäkter så blir detta fall bara lagt i ”att göra senare” högen.

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

Visst är brott mot människor det viktigaste att bekämpa såsom våldtäkter och mord med flera. Att bekämpa fortkörning hamnar lite i samma brottskategori för får man fast en vårdslöst körande person som dessutom kör för fort så kan man förhindra ett "mord".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Muttley
11 maj 2018 ·

panda666 skrev:

Mack855 skrev:

JonnieLahti skrev:
Muppen har garanterat hällt i olja eller en annan främmande vätska ner i inloppsröret mellan turbo och luftmassemätare, eller eventuellt ner i vevhusslangen som går till inloppet eller nån annan slang innan spjällhuset, gör en polisanmälan om skadegörelse?

Jag tänkte det men sen sa min fru att om polisen inte ens har tid att utreda våldtäkter så blir detta fall bara lagt i ”att göra senare” högen.

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

I skåne slutade dem med det för 3 år sedan. Har inte sett en enda laserpicka.   På platser är de stod varannan vecka har de inte synts till sedan hedenhös.   Synd för de är rena jävla vilda västern på vägarna nu.

panda666
11 maj 2018 · 4 228 Inlägg

Muttley skrev:

panda666 skrev:

Mack855 skrev:

Jag tänkte det men sen sa min fru att om polisen inte ens har tid att utreda våldtäkter så blir detta fall bara lagt i ”att göra senare” högen.

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

I skåne slutade dem med det för 3 år sedan. Har inte sett en enda laserpicka.   På platser är de stod varannan vecka har de inte synts till sedan hedenhös.   Synd för de är rena jävla vilda västern på vägarna nu.

här i stockholm kör folk som galningar trots allt polisen lasrar och är ibland ute i civil bilar och stoppar folk som kör för fort. Denna vecka var det en tant i en småbil tror det kan ha vart en polo eller nått, hon hade ett jävla fart och blåste förbi mig, de va 100 väg och tror hon höll i minst 130. snacka om att ha bråttom. Dom flesta kör om mig faktiskt, speciellt vid rödljus, börnar ja inte iväg så fort det lyser grönt efter 0.000005 sekunder börjar bakomvarande skrika och tuta^^^^

Muttley
11 maj 2018 ·

panda666 skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

I skåne slutade dem med det för 3 år sedan. Har inte sett en enda laserpicka.   På platser är de stod varannan vecka har de inte synts till sedan hedenhös.   Synd för de är rena jävla vilda västern på vägarna nu.

här i stockholm kör folk som galningar trots allt polisen lasrar och är ibland ute i civil bilar och stoppar folk som kör för fort. Denna vecka var det en tant i en småbil tror det kan ha vart en polo eller nått, hon hade ett jävla fart och blåste förbi mig, de va 100 väg och tror hon höll i minst 130. snacka om att ha bråttom. Dom flesta kör om mig faktiskt, speciellt vid rödljus, börnar ja inte iväg så fort det lyser grönt efter 0.000005 sekunder börjar bakomvarande skrika och tuta^^^^

Jag hade varit hatad i stressholm big_smile

Jag stressar inte för en enda jävel.  Ligger oftast på farthållare i exakt skylthastighet.  Kör när de slagit grönt och inte gult.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 maj 2018 · 14 007 Inlägg

panda666 skrev:

Muttley skrev:

panda666 skrev:

yepp^-^ verkar vara väldigt viktigt att sitta och lasra folk på motorvägen ifall nån kör för fort, eller köra runt där i civil bil och se ifall nån kör för fort. Viktigare än att ta fast folk som våldtar. Tror inte dom skulle bry sig alls om ditt fall,

I skåne slutade dem med det för 3 år sedan. Har inte sett en enda laserpicka.   På platser är de stod varannan vecka har de inte synts till sedan hedenhös.   Synd för de är rena jävla vilda västern på vägarna nu.

här i stockholm kör folk som galningar trots allt polisen lasrar och är ibland ute i civil bilar och stoppar folk som kör för fort. Denna vecka var det en tant i en småbil tror det kan ha vart en polo eller nått, hon hade ett jävla fart och blåste förbi mig, de va 100 väg och tror hon höll i minst 130. snacka om att ha bråttom. Dom flesta kör om mig faktiskt, speciellt vid rödljus, börnar ja inte iväg så fort det lyser grönt efter 0.000005 sekunder börjar bakomvarande skrika och tuta^^^^

Fan va bråttom de har i Fjollträsk! Lite så är det nog på fler sällen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
12 maj 2018 · 7 198 Inlägg

Rättning mittåt!!!!!
Hur har det gått för ts????

Mack855
12 maj 2018 · 1 354 Inlägg

Ja för TS går det år helvete. Nej men vi fick tag på den misstänkte som antingen ljuger som en gud eller är oskyldig, jag som är naiv och svensk vill tro att det finns hopp om mänskligheten och antar att turbon var på väg att gå åt pipsvängen när han rullade iväg. Så hursom ska vi beställa en ny turbo och frun får snällt fortsätta åka Saab.

Mossan1
20 april 2021 · 2 752 Inlägg

En bil kan ju plötsligt gå sönder.

Men en tanke som slog mig, är att första personen kan ha gjort något enkelt fel, och nr2 är i maskopi för att köpa den "defekt" för mycket lågt pris.

Kolla så den inte är saboterad.
Bytt turbo känns långsökt, men en som.vet exakt hur man för kanske klarar det på en timme, typ.
Men det är en del pyssel, och borde synas på skruvar, mm. Dom är ofta rostiga och skulle synas spår av verktyg. Om ja, är det helt säkert så det gick till.

Olja i bränslet är möjligt.
Är kontakten till lamdasonden isärtagen?
Slangar som bytt plats?
Särskilt till vevhusventilation.

Osv...

Senast redigerat av Mossan1 (20 april 2021)

uhlin
20 april 2021 · 2 831 Inlägg

Mossan1 skrev:
En bil kan ju plötsligt gå sönder.

Men en tanke som slog mig, är att första personen kan ha gjort något enkelt fel, och nr2 är i maskopi för att köpa den "defekt" för mycket lågt pris.

Kolla så den inte är saboterad.
Bytt turbo känns långsökt, men en som.vet exakt hur man för kanske klarar det på en timme, typ.
Men det är en del pyssel, och borde synas på skruvar, mm. Dom är ofta rostiga och skulle synas spår av verktyg. Om ja, är det helt säkert så det gick till.

Olja i bränslet är möjligt.
Är kontakten till lamdasonden isärtagen?
Slangar som bytt plats?
Särskilt till vevhusventilation.

Osv...

Efter 4 år tror jag inte det syns om turbo är bytt.

sollu
20 april 2021 · 413 Inlägg

En gång jag var hos min bror då fick jag en samtal som vill köpa min bil. Då åkte jag hem 4 mil där jag bor och träffa köparen. Först dem frågade mig om jag skulle prata arabiska, jag sa nä. En av dem sagt på arabiska att dra kontakten ifrån tändspolen för att bilen går ojämnt då ska jag sänka priset. Men dem vill göra det på annan plats och dem vill att dem ska göra körprov utan mig. Nä sa jag. Dem provkörde nästan 1.5 mil då  frågade dem mig om är okej att öppna motorhuven och kolla motorn. Det går bra sa jag. Satan jag fattar inte hur han hinner så fort  öppnade han motorhuven  och dra kontakten från tändspolen. Dem starta bilen hhh motorn går ojämn det känns som att motorn håller på rasa. Hhh jag kollade vilket kontakten som är avdragen hitta en kontakten  som var urkopplad från tändspolen men när jag kopplade på den bilen går som den ska. Jag lämnade dem där och åkte hem. Grisarna Ringde minst 20 gånger för att de behöver skjutsa till deras bil men tyvärr blir inte. Nu om nån ringde mig som vill köpa bil först kolla på hans nummer om han har Swish där finns namnet eller googla för att hitta hans namn står det Mehamed eller Saed svarar jag inte.

Senast redigerat av sollu (20 april 2021)

caromania Forummoderator
20 april 2021 · 9 296 Inlägg

Jag tror vi kan låta dem här tråden vila.
Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang